Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Lördag Morgon

  • mexi_

    Medlem
    15 september, 2007 vid 18:30

    Kulan funkade bra i eftermiddags, lite ojämt mellan regnbyarna, körde 6.7 och rrd sx125

  • svennebanan

    Medlem
    15 september, 2007 vid 19:22

    @Lars_E 415223 wrote:

    Hur var det i Rasta och Närlunda idag lördag?

    Närlunda började lite underriggat vid niotiden med 7.1. Var perfekt mellan tio och elva sen blev det rejält överriggat. Hade inte tid att rigga ner till 5.7 så jag fladdrade runt tills det var dags att dra innan 12. Helt ok som vanligt.

  • ath

    Medlem
    15 september, 2007 vid 19:58

    Tack SvenneB för hjälp m vägen, det e riktigt fina riggytor och lätt att gå i vid Närlunda. Det var visserligen perfekt m 6.5 – 7, men det var sjukt byigt. Platt och fint dock.

    Drog till Rasta (fotbollsplanen) efter lunch och där var det lagom m 5.3, men om möjligt ännu byigare. Dessutom jävligt krabb sjö, antagligen eftersom det vred mot nordväst och de nordvästliga vågorna upp ifrån Hovgåsfjärden mötte de mera västliga från Södra Björkfjärden söder om Björkö där jag körde. Har tidigare kört längre norrut vid det gula huset förut och där var vågorna betydligt renare. Någon som noterat denna skillnad?

  • fastforward

    Medlem
    16 september, 2007 vid 09:34

    Jag körde Närlunda efter 13 ca och då var det lagom med 6.6 men vinden hade lite väl mycket nord i sig så man fick kryssa upp en bit. Väl där så var det kanon. Vid 15-tiden fick jag sällskap av ytterligare 2 surfare samtidigt som det började dra in små regnområden som förstärkte vindarna markant. Kunde inte stanna längre pga planer för kvällen men väl hemma så rapporterade windfinder 12ms i Bromma så det var väl tur man åkte.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Lördag Morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.