Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm måndag 18e

  • sinclair

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 14:36

    Jag tror att jag är på plats från kl 15-16, Torö.

  • peter-h

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 16:31

    Tänker segla Dalarö från ca kl 12.30 , ser ut att kunna bli riktigt bra imorn !!!

  • vindsokaren

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 19:04

    Seglar nog också imorrn ,men först vid 4.

  • maca

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 19:28

    Siktar på dalarö strax efter lunch. Ser för bra ut för att missa. Eftermiddans tfn-möte får bli av i bilen…

  • mexi_

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 20:35

    Jag siktar på björkvik efter lunch

  • kiropraktorn

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 20:49

    Jag drar till Dalarö vid 10:30

  • johan

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 21:29

    Det blir Dalarö för mig också, runt lunch verkar man inte va ensam som det låter.

  • electric

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 22:01

    Det blir antingen Fituna (om det är S-SV) eller Farstanäs (om det är SV-V). Morgonprognosen får avgöra. Vi (minst 2 pers från Södertälje) räknar med att köra från ca kl 12.

    /Lars

  • hanlar

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 04:53
    Electric;636076 wrote:
    Det blir antingen Fituna (om det är S-SV) eller Farstanäs (om det är SV-V). Morgonprognosen får avgöra. Vi (minst 2 pers från Södertälje) räknar med att köra från ca kl 12.

    /Lars

    Mans ska inte satsa på Farsta hursomhelst med tanke på tempen. Säkrare där med lite sne pålandsvind – eller? Sticker vid ett från jobbet…

  • electric

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 10:36

    Det blir Fituna. Vi blir fyra pers från Södertälje från ca kl 13. Drar nu.

    /Lars

  • johan

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 17:15

    Dalarö levererade idag, Skitkul segling med start 5,7 och sen 5,0 med pangdrag.
    Tack Peter för lånet av handskar, det hade nog inte funkat annars.

    Johan 🙂

  • maca

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 19:30

    Instämmer helt med fg talare. Grymt rolig 4.7 dag på dalarö. Förvånansvärt jämn vind när det väl kom igång på riktigt och inte var det jättekallt heller. Kan nog tacka Dakine CWM för det.

  • musmagneten

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 19:53

    Jepp, körde 4,5 och har aldrig haft så mycket och så jämn vind som idag på dalarö, nånsin!
    Men smolket i glädjebägaren denna dag var ett gäng kitare utan koll på vare sig drakar eller väjningsregler. Det fipplades med brädor samtidigt som drakarna störtdök framför en. Svårt att veta om de har koll på pryttlarna eller ej vilket resulterar att man kör om kring med hjärtat i halsgropen mest hela tiden. Shit, undrar hur många vuxenpoäng det här sur-gubbs-inlägget inbringar!??

  • mexi_

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 21:18

    Björkvik var kanon, skulle nog säga årets bästa…. Körde 2,5 timme utan handskar, 5.8 och 96l, märkligt nog helt ensam.

  • electric

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 22:34

    Vi var ca 10 pers (varav 6 från Södertälje 🙂 ) på Fituna. Helt OK segling hela eftermiddagen, med allt från 6 till 7 kvm. Inte särskilt kallt heller. Varje surfdag nu känns som en bonus. Men det är bara oktober än, så det blir fler!

    Apropå att det slogs spotrekord på Dalarö idag med 37 knop (Björnen) så körde Kristofer 33 knop på Fituna, trots stor bräda (112 l, 7 kvm) och inte plattvatten. Rätt OK det också, tycker hans farsa 🙂 .

    /Lars

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm måndag 18e

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.