Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm norr tisdag efter jobbet

  • Stockholm norr tisdag efter jobbet

    Publicerad av stefanlindmark på 25 maj, 2009 vid 11:44

    Prognosen ser lovande ut för ett pass efter jobbet på tisdag em/kväll.
    Tänkte åka vid Brevik om prognosen står sig.

    Det finns grillplats precis vid strandkanten. Om vi blir fler kan jag ta med lite att elda med.

    tagt svarade 14 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • stoorfaen

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 11:59

    Tjena Stefan! Det låter fint, funderade själv på Kapellskär, men vore kul å prova brevik! Frågan är vart en ev. sjöbris kickar hårdast?!

    Förresten, kunde inte låta bli att se att du har en 490 challenger SDS mast, funderar själv på att tjacka en sån till fluidon så småningom, finns det möjlighet tror du att få provrigga/köra en sväng i så fall?

  • stefanlindmark

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 12:43
    stoorfaen;548435 wrote:
    Förresten, kunde inte låta bli att se att du har en 490 challenger SDS mast, funderar själv på att tjacka en sån till fluidon så småningom, finns det möjlighet tror du att få provrigga/köra en sväng i så fall?

    Masten kommer säkert vara med dit, med risk att det sitter ett 7.5 riggat på den för dagen.

    Jag har själv kört ett Fluido 9.3 på just den masten (avatarbilden). Köpte den efter att ha ringt ned till Italien och pratat med en segelsnickare på Challenger. Kollade att både mastmodellen och kolhalt var ok för en dödlig freeridare som mig före jag köpte mast och segel från två olika håll.

  • stefanlindmark

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 12:47
    stoorfaen;548435 wrote:
    Frågan är vart en ev. sjöbris kickar hårdast?!

    Windguru säger syd 7 m/s byar 11 för tisdag vid 16-tiden och 6 m/s byar 14 vid 19. Om de inte backar på den prognosen behöver i alla fall inte jag åka runt och leta efter sjöbris.

  • hammar

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 12:53

    Schysst!
    Jag tränger in mig och kiten i Stoorfaens kärra o hänger på! =)

  • nachoman

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 13:21

    Jahapp, då kanske det är dags för en sen premiär för min del! Sjukt sugen så det kanske blir Brevik om prognosen håller i sig eller allra helst ökar 🙂

  • electric

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 13:25

    Jag säger bara: Fituna!

    … men inte *efter* jobbet utan hela dagen 🙂 ! Och sen drar vi fanatiker i föreningen Torös Vänner hem till getwet för föreningens årsmöte kl 18. Alla är välkomna!

    /Lars

  • stefanlindmark

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 14:59
    Electric;548458 wrote:
    Jag säger bara: Fituna! hela dagen 🙂

    Blir säkert helkul!
    Jag som jobbar på onsdag och dessutom bosatt mig en trafikinfarkt bort (alt. två färjor) får hålla mig lite närmare hemmaplan.

  • boman

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 15:49
    stoorfaen;548435 wrote:
    Frågan är vart en ev. sjöbris kickar hårdast?!

    Tjena, det dröjer mins en månad till innan sjöbrisen kickar i kapellskär. för mycket kallt vatten och för lite lite land men väl igång så håller den i hela sommaren, ses där!

  • mr-o

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 16:25

    kommaer att pröva Brevik imorgon efter lunch.. 🙂

  • rosen

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 21:07

    skriv gärna vart och när ni åker, är sugen men vad jag ser på vindguru och norra stockholm har inte övertygat mig helt. då låter fituna bättre imorgon och sen lär det bli fint på onsdag.
    kan från 10.00 och frammåt.

    om ngn vill bjuda på en ok vindrapport får balkongen byggas en annan dag.

    rosen

    noll703673470

  • g_l

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 05:37
    Electric;548458 wrote:
    Jag säger bara: Fituna!

    … men inte *efter* jobbet utan hela dagen 🙂 ! Och sen drar vi fanatiker i föreningen Torös Vänner hem till getwet för föreningens årsmöte kl 18. Alla är välkomna!

    /Lars

    Vad händer med Fituna Gård förresten? Läste i DN för några dagar sedan något om att försäljningen var tillfälligt(?) stoppad.

  • stoorfaen

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 06:06
    rosen;548564 wrote:
    skriv gärna vart och när ni åker, är sugen men vad jag ser på vindguru och norra stockholm har inte övertygat mig helt. då låter fituna bättre imorgon och sen lär det bli fint på onsdag.
    kan från 10.00 och frammåt.

    om ngn vill bjuda på en ok vindrapport får balkongen byggas en annan dag.

    rosen

    noll703673470

    SMHI proggen ser ut att hålla i sig, bara att släppa hammarn, packa bilen och så steka! 🙂 Jag, Hammar och en till lirare drar och provar Brevik!

  • nachoman

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 06:26

    Nu blir man ju avis. Sitter fast på jobbet till eftermiddan men enligt SMHI ser det ju ut att öka på kvällen! Nu kör vi…

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 07:14

    SMHI haussar. Hoppfull men lätt skeptisk.
    Jag åker till Brevik runt 17.30.
    Tar med mig en påse grillkol så att den som har med sig korv slipper äta den kall. Kiosken vid Brevik har btw inte öppnat ännu.

  • tagt

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 08:46

    Ok, ingen verkar tro på Dalarö, så det är kanske brevik som gäller. Vart är det man går i?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm norr tisdag efter jobbet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.