Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm norr tisdag efter jobbet

  • //TOMMY//

    Gäst
    26 maj, 2009 vid 09:09

    Yes, nu börjar vinden dansa i talltopparna siktar på Brevik runt 15-tiden.

  • nachoman

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 09:30

    Japp, nu börjar man se antydningar till vind i träden! Siktar på Brevik vid 17-tiden!

  • lowsahl

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 10:14

    Även jag ansluter, packar bilen å lämnar dottern till mamma sin på jobbet vid 17-tiden så får de ta sig hem kommunalt…. 🙂 Landar vid 18. Hur sent är det surfbart?

    STOORFAEN -Kör du Brevik ikväll får vi hälsa… Roddan är lillebror min som jag förstår du känner?

  • electric

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 10:31
    G_L;548595 wrote:
    Vad händer med Fituna Gård förresten? Läste i DN för några dagar sedan något om att försäljningen var tillfälligt(?) stoppad.

    Vi har årsmöte i Torös Vänner ikväll (tisdag) hos getwet (efter att ha vindsurfat oss nöjda vid Fituna …) och även frågan om Fituna kommer såklart att föras på tal 🙂 . Jag vet just nu inte mer än det som stod i DN. Återkommer.

    /Lars

  • hammar

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 10:44

    Vi (Stoorfaen, jag och en till) åker från stan strax efter 15. Tar med oss korv till grillning =)

    Fan, nu pirrar det. 1a åkningen sen Sydafrika i januari… =P

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 11:05
    tagt;548635 wrote:
    Ok, ingen verkar tro på Dalarö, så det är kanske brevik som gäller. Vart är det man går i?

    Inte där du har tagit ut vägbeskrivning. På din karta har du svängt av en väg för tidigt. Sväng av Margretelundsvägen (den långa vägen som började vid länsväg 276) vid en skylt med badande gubbe. Sedan höger igen direkt efter en röd lada där det står skyltat mot minigolf och kiosk.

    Bifogar karta.
    Eller kolla också på
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Syd&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=104

  • stoorfaen

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 11:06
    Löwsahl;548657 wrote:
    Även jag ansluter, packar bilen å lämnar dottern till mamma sin på jobbet vid 17-tiden så får de ta sig hem kommunalt…. 🙂 Landar vid 18. Hur sent är det surfbart?

    STOORFAEN -Kör du Brevik ikväll får vi hälsa… Roddan är lillebror min som jag förstår du känner?

    Åhh, lägg av! Han har snackat mycket om dig! Kul att ses, vi landar runt 15:30! Det verkar öka hela kvällen så det kommer nog vara körbart med panlampa om man vill, själv så kan jag bara stanna till 20 rycket…

  • joecool

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 11:11

    har alltid undrat var man ska parkera där ute. tack dudes..

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 11:16
    JoeCool;548671 wrote:
    har alltid undrat var man ska parkera där ute. tack dudes..

    Parkeringen är fullständigt gigantiskt överdimensionerad så här års.

  • lowsahl

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 11:16
    stoorfaen;548668 wrote:
    Åhh, lägg av! Han har snackat mycket om dig! Kul att ses, vi landar runt 15:30! Det verkar öka hela kvällen så det kommer nog vara körbart med panlampa om man vill, själv så kan jag bara stanna till 20 rycket…

    Då synes vi där….Skoj…!

  • sjogren

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 11:30

    jag drog hem på lunchen och packade bilen efter en kort tids övervägande.

    åker så fort jag kommer ifrån gruvan. landar vid ca 17.30 och hoppas vinden håller i sig bra och länge 🙂

  • tagt

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:03
    stefanlindmark;548667 wrote:
    Inte där du har tagit ut vägbeskrivning. På din karta har du svängt av en väg för tidigt. Sväng av Margretelundsvägen (den långa vägen som började vid länsväg 276) vid en skylt med badande gubbe. Sedan höger igen direkt efter en röd lada där det står skyltat mot minigolf och kiosk.

    Bifogar karta.
    Eller kolla också på
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Syd&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=104

    tackar!! myckt bra beskrivning nu borde även jag hitta dit…funderar dock forfaranade lite på dalarö….=)

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 maj, 2009 vid 20:52

    Huga vilken total prognosmiss av SMHI!
    Var framme 1720 och hann väl fånga en gnutta vind innan den dog helt.
    Tror det var Hammar och hans kompis som eldade igång korvgrillningen — stort tack för det!

    Vinden kom sedan tillbaka exakt 19.15 och det blåste på rejält under 10-15 minuter. Dagens entusiastpris går till Klas som hade packat in allt i bilen, men som friskt riggade upp igen och drog ut.

    Sedan var det byigt på och av resten av kvällen.

  • tagt

    Medlem
    27 maj, 2009 vid 06:19

    Dalarö var också en miss, var där runt 17 tiden, gick dock ut med mitt 6.5 och 115L för att putsa lite på mina slag. Planade typ en bog på ca 1 timmes körning…………..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm norr tisdag efter jobbet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.