Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag

  • Stockholm onsdag

    Publicerad av kalllek på 17 juli, 2007 vid 16:47

    Var åker ni på onsdagen i Stockholms trakten? Är det Fituna, Björkvik eller något annat som gäller? Själv tycker jag om att trängas med så många som möjligt ute på vattnet, roligast så helt enkelt :laugh:

    filipl svarade 16 år, 10 månader sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    17 juli, 2007 vid 18:47

    Björkvik så klart….

  • gustaf78

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 21:20

    jag med björkvik rullar!

  • andreas-t

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 07:14

    Verkar vara mer väst än prognoserna. Åker nog till Brevik, Åkersberga, efter lunch.

  • cedvar

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 07:19

    Jag åker till Rasta på Ekerö, Lönnviksvägen.

    /// Christer

  • kalllek

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 08:07

    Ska i princip vrida om nyckeln och trampa på gasen.. Är det för västligt för Fituna idag? Brevik är kanske bättre??, jag var där i söndags och det var tecknat bra.

  • mexi_

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 08:11

    Björkvik måste gå av idag, träden på min tomt ligger redan ner…..

  • goose

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 08:52

    250 grader (på Landsort just nu) är enl mitt tycke för mycket väst för Fituna. Välj något annat.

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 juli, 2007 vid 09:21

    Jag åker till Åkersberga, provade stensnäs sist så denna gång kanske det blir brevik.

  • surfmas

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 10:56

    Tjenare,
    Kan Torö funka idag eller är det för svagt? Någon erfaren räv som kan uttala sig??
    //Magnus

  • sirjohnirie

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 11:30

    @surfmas 398128 wrote:

    Tjenare,
    Kan Torö funka idag eller är det för svagt? Någon erfaren räv som kan uttala sig??
    //Magnus

    Åker ut nu, enligt fyren blåser det i byarna 15,9m/s och min vind 15,5m/s 245°
    🙂

    /johan

  • phu

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 20:27

    Så hur gick det idag? Var körde folk? Vilken storlek? mm…

    Själv provade jag Rasta på Ekerö på eftermiddagen. Gässade fint med stark o jämn vind när jag kom dit vid 15-tiden, men efter ett par vändor med 5,3:an och 83 liters vågis blev det rejält byigt, kom en regnskur och tvärdog sen. Vinglade nätt och jämnt tillbaka in till land igen och gav mig ut på en lite större bräda. Gick bra några vändor innan det åter blev rejälat byigt och en kort regnskur följt av lugn igen. Sen var det rejält byigt och från och till en i halvtimme innan jag gav upp. Precis lagom till jag packat ihop allt vid 18-tiden kom så äntligen solen fram igen och den fina jämna vinden som låg på när jag kom dit några timmar tidigare rev åter upp skummet på vattnet utanför. Så otroligt retsamt.

    Det här var andra gången på en vecka jag lyckas missa en kanondag genom att tajma in de sämsta timmarna på hela dagen (samma hände vid görväln i söndags). Tror jag ska bojkotta mälaren ett tag nu..

  • marangen

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 21:53

    @phu 398275 wrote:

    Så hur gick det idag? Var körde folk? Vilken storlek? mm…

    Själv provade jag Rasta på Ekerö på eftermiddagen. Gässade fint med stark o jämn vind när jag kom dit vid 15-tiden, men efter ett par vändor med 5,3:an och 83 liters vågis blev det rejält byigt, kom en regnskur och tvärdog sen. Vinglade nätt och jämnt tillbaka in till land igen och gav mig ut på en lite större bräda. Gick bra några vändor innan det åter blev rejälat byigt och en kort regnskur följt av lugn igen. Sen var det rejält byigt och från och till en i halvtimme innan jag gav upp. Precis lagom till jag packat ihop allt vid 18-tiden kom så äntligen solen fram igen och den fina jämna vinden som låg på när jag kom dit några timmar tidigare rev åter upp skummet på vattnet utanför. Så otroligt retsamt.

    Det här var andra gången på en vecka jag lyckas missa en kanondag genom att tajma in de sämsta timmarna på hela dagen (samma hände vid görväln i söndags). Tror jag ska bojkotta mälaren ett tag nu..

    Vi var några som lyckades:( med typ samma sak som dig på Adelsö. Jävligt surt efter allt meck för att ta sig dit.

  • mexi_

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 21:56

    Björkvik gick verkligen av!!!

  • gustaf78

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 22:50

    gick ut i björkvik med mitt enda segel , 6 9. ha ha blev mycket tid i vattnet. blåste grymt. när jag lyckats driva iland så tog jag mig till grisslinge där det var kanon, jämn bra vind och rätt platt. rekomenderas varmt vid sydvästlig tokblåst.

  • sirjohnirie

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 23:03

    Torö gick av från kl19. Kom vid fyra då hade vinden dött, väntade en dryg timme sen kom det en liten halvtimmes aptitretare. När vinden än en gång dog kapitulerade alla men vi hade verkligen svårt att acceptera ännu en bomkörnig och sprattlate runt bland vågsmurfarna då vågorna fortfarande var kvar. Skam den som ger sig..strax innan sju när vi tappat hoppet och bytt om började det fladdra lite i träden och 10min senare var vinden igång. Full sula ren sidvind med 5,8+vågis och byggande vågor tills solen gick ner då det fortfarande blåste!
    Tack Torö:)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.