Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag

  • marden

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 07:48

    körde slalombräda på torö fram till ca kl 1 var det halv drag kanske 10m/s sen dog det helt tröttna o åkte därifrån kl4

  • kalllek

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 08:30

    Ca tio surfare tog sig till Brevik i Åkersberga. Vinden tvärdog även där vid fyra och två surfare drev iland vid stensnäs och fick hämtas med bil. Byigt som attan. Vid 18-tiden såg det ut att vara väldigt fin jämn vind men då hade jag redan packat ihop. Dom två senaste dagarna (söndag, onsdag) verkar det vara kvällssurfarna som dragit dom längsta stråna.

  • fastforward

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 11:38

    Brevik bjöd på lite skiftande förhållanden minst sagt. Kom ut på vattnet – toköverriggad 5.8 – tog en vända och insåg att det inte gick – åkte in till stranden och allt tvärdog – väntade en halvtimme och började sedan rigga upp 8.3 – hann knappt få ur grejerna ur bilen förrän det började blåsa igen – ut på vattnet med 5.8 men guppade mest omkring – vinden ökar och man får ett par bra vändor – ökar ännu mera och man åker in till stranden för att pusta lite – då bara SMÄLLER det. CHEEEESUS, vattnet bara piskas upp i luften, helt sjukt. Vilken tur man hade att man var inne vid land då. Håller i sig i ca 3 minuter och sedan som förut.

  • filipl

    Medlem
    19 juli, 2007 vid 18:36

    Jag seglade hela dagen, från kl 8 på morgonen till 19 på kvällen, med en lunchpaus, på Nämdöfjärden.

    Stundtals var jag absurt överriggad med mitt minsta segel, 5.5 kvm, jag uppskattar att det då blåste en jämn vind på 16-17 m/s. Jag tog mig då över hela Nämdöfjärden i en slags kontrollerad spinout kryssandes, till plattare vatten.

    Jag satte nytt personligt rekord med 29.3 knop. Jag önskar att jag hade haft en mindre fena och längre sträcka att köra på platt vatten. Sammantaget var det en helt fantastisk dag.

    Filip

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.