Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag

  • jojosurf

    Medlem
    4 maj, 2004 vid 21:38

    Tänker förresten sticka vid 12.00 tiden.

    Jojo cool.gif

  • Johan!!

    Gäst
    4 maj, 2004 vid 22:33

    Jag drar med största sannolikhet till Tyresö.
    Tycker vinden verkar lite tveksam för min 7,0a men det är värt ett försök.

    /Johan

  • peter_g

    Medlem
    4 maj, 2004 vid 23:28

    tja cd, hoppas du får en skön dag i näsby. Hade en rätt skön dag idag med 6.3 lite byigt men det funkande, pajade två joints, inte sånna man röker, he he. Imorgon onsdag smäller det rätt fint här i skåne också, gissar på 5.0. Mullinutt broder

  • robin

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 06:04

    Och som vanligt är prognosen ändrad när det väl gäller… SMHI säger nu att det först ikväll kommer att börja blåsa. Theyr ser fortfarande okej ut, men inte lika bra. Det värsta av allt är att träden utanför fönstret inte rör sig så där överdrivet mycket… Hoppas att det ökar.

  • philippos

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 07:05

    Denna vecka har jag noga studerat vädersidorna: smhi, foreca, theyr, windguru och svt.
    Det jag lärt mig från tidigare säsonger är att man inte kan utse någon sida till att vara mest pålitlig utan att man helt enkelt måste besöka varje sida för att därefter kunna klura ut ett genomsnittsvärde för vindhastighet och riktning.

    Det började redan i söndags med att de flesta av sidorna rapporterade en mycket lovande vecka med mycket vind (7-10m/s) på måndag, onsdag och fredag. Samtliga sidor var dock enade angående vindriktningen SO. Allt eftersom dagarna gick och man upptäckte att prognoserna inte stämde så förskjöts den lovade vinden dvs när det inte blåste på måndagen så rapporterades det helt plötsligt att det skulle blåsa på tisdagen osv.

    Idag är det onsdag, den dag som tidigare såg ut att kunna bjuda på mest surf, men inte har jag sett tendenser till någon vind ännu. Däremot så rapporterar samtliga sidor att det ska blåsa imorgon torsdag.

    Man kan fråga vilka krav som idag ställs på en meteorolog. Det känns som ju mer fina instrument och datorer de har vid sina väderstationer, ju mer felaktig blir prognosen. Man kan lika gärna ställa sig på taket av sitt eget hus och själv rapportera till SMHI eller liknande.

  • jojosurf

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 07:32

    Jag brukar göra som du, kolla flera sidor. alltid blir vinden sämre än vad det sagt tidigare ALLTID! och ALDRIG tvärtom, alltså mer…
    Man kan undra om meteorolog folket njuter av att göra på det här viset.

    Men eftersom jag jobbat in måndag och tisdag så tänker jag sticka ut vid 12.00 tiden ändå. och chansa lite. fortfarande vet jag inte vart jag ska. Näsby, Torö, Tyresö… vart ska ni?. Om ni ska ut förstås.

    Jojo cool.gif

  • zim

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 07:40

    Ni har tur ni som kan surfa!! Sjælv ær jag på kurs i Danmark och har inga surf grejor tillgænligt!! frown.gif

  • robin

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 07:45

    Tror fortfarande att jag kommer åka till Näsby, kanske vid två-tretiden.

  • philippos

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 07:46

    Jag bor nära Värtan (Näsby park) så jag tänkte dra ner dit kl 11 för att reka (tar med mig kameran och publicerar bilderna senast kl 12). Om det inte blåser där så blir det nog Erstan eller Torö. Någon som tror på Kapellskär?

  • jojosurf

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 09:20

    väg beskrivning till näsby?

    Jojo cool.gif

  • semivaken

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 09:40

    Åk norrut på E18 mot norrtälje (från stockholm). Åk av vid roslagsnäsby trafikplats, sväng vänster (ost) in på centralvägen när du svängt av motorvägen (180 gradersväng). Följ central vägen (c:a 2 km) till näsbypark station, där fortsätter du på centralvägen rakt fram (något förskutet till vänster)Då ser du vattnet och näsbyparksbadet.

    Jag åker ner vid tolv…
    //Jeppe
    Enirokarta

  • jojosurf

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 10:11

    Tack semi. sticker till näsby nu…

    Och ni som vill ha lite info: 0708-111760

    OBS: Ring inte utan skicka enbart sms eftersom jag hör ingenting.

    Jojo cool.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.