Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm på onsdag.

  • Stockholm på onsdag.

    Publicerad av donpedro på 10 januari, 2005 vid 18:41

    Nu på onsdag ser det ut att bli fint igen. SV 10 – 15 m/s, 5-10 grader. Inte dumt alls speciellt inte när man är ledig. Ere några fler kring stockholms området som är lediga eller på nåt sätt tänker surfa. Isåfall får ni järna skriva var och när nedan så kan vi surfa tillsammans, känns inte så kul att köra själv eftersom vattentemperaturen inte e den bästa.

    donpedro svarade 19 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • philippos

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 19:12

    Som det ser ut nu så kommer torsdagen att leverera. Bra SV-tryck under morgonen och därefter vridning mot V.

  • eriksthlm

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 19:41

    Torsdag ser lovande ut!
    Skulle vara kul att flexa ut från jobbet, men det kan bli svårt. Hmmm, om man skulle ta och säga upp sig på onsdag kanske grin.gif

  • gurra1978

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 19:48

    Jag siktar på torsdag om prognosen håller i sig. Nu är man såld på Torö föralltid. Måste rida fler vågor cool.gif

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 20:43

    Torö är givet på torsdag om prognosen står sig!!!

    /Fjant

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 20:46

    Är ruggigt sugen också. Har inga vågprylar just nu dock, funkar Käringviken på torsdagens vindriktning?

    Irie Man

  • fjant

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 21:05

    Jodå, kärringviken funkar! Tyvärr kan det bli lite byigt där, om man jämför med stenstranden, men ändå helt ok! Har man tur rullar det in en och annan liten våg att hoppa på också!

    /Fjant

  • donpedro

    Medlem
    10 januari, 2005 vid 21:25

    Ja jag vet att torsdag ser grym ut, men nu ere så att jag är ledig på ONSDAG och undrar därför om några fler skall ut då.

  • philippos

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 10:17

    Då rekommenderar jag pannlampa. Vinden verka komma sent på onsdag eftermiddag. Därefter blåser det SV hela natten samt under torsdag förmiddag för sedan droppa lite och vrida mot V. Ska man vintersegla vid stenstranden så är det klokt att vänta tills det råder bra sideshore-förhållanden. När det är för mycket onshore-riktning blir det besvärligare att ta sig ut genom shorebreaket vilket kan resultera i spolningar som kräver både kraft och värme från kroppen.

  • donpedro

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 15:31

    Det finns faktiskt andra ställen än torö stenstrand att köra på i stockholm. Plus att jag tycker du verkar jävligt neggig med din vind hypotes. Enligt både vindguru och smhi ska de blåsa åtminstånde 10 m/s på förmiddagen.

    Ere alltså ingen mer än jag som ska ut och surfa imorrn??

  • jonasp

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:07

    körde erstaviken idag, ordentligt byigt men bra drag i byarna med 5,3. diskhanskar under biltema handskar funkade över förväntan.

    bojarna är alltid ivägen. tongue.gif
    [img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/3023DSCN2538-med.JPG[/img]
    tack till gustav som fotade.

  • philippos

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:35

    Var hade du tänkt att segla? SMHI:s kustväder gäller ju för kusten. Imorgon verkar det bli typ 10-14. Seglar man inomskärs (t.ex. görväln, värtan, lidingö) kan man ju lätt dra av 5 m/s. Men visst skulle typ 6,0 och uppåt kunna funka. Personligen tycker jag bättre om 5,3 och 4,7 tillsammans med lite vågor å då får det bli torö.

    Förövrigt så har SMHI skruvat upp prognosen för torsdagen och den lyder nu VSV 14-18!

  • fjant

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 18:37

    Torsdagen börjar se riktigt bra ut!!! Synd bara att jag måste dra senast 14.00 mad.gif

    Hinner väl förhoppningsvis få några svängar. Och så hoppas jag på att mina nya supervantar hinner komma!!! laugh.gif

    /Fjant

  • donpedro

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 18:53

    Hade tänkt kärringviken eller ekerö. Men jag har ingen lust att köra själv, satt om nån annan skall ut nån annanstans kan jag ta mig dit. Jag hoppas på att det är nån som skall ut!

  • donpedro

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 21:26

    Är det ingen som skall ut och surfa imorgon (onsdsag)? confused.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm på onsdag.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.