Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag!

  • Stockholm söndag!

    Publicerad av maca på 5 maj, 2007 vid 16:35

    Då var lördagens session avklarat…trött men längtar redan till imorgon.
    Vart tas det vägen imorgon – Fituna/Torö?
    Alltid kul med lite fler på vattnet.
    /André

    militaren svarade 17 år sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • musmagneten

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 16:49

    Lutar väl åt “Tuna”. Kortare resa, bekvämare parkering, mer lättillgängligt. Icke att förglömma: mindre markvegetation att behöva ta hänsyn till…
    Ses imorrn MacA!

  • blabussen

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 18:16

    vart i fituna surfar man ? jag hittar fituna på eniro men det finns en del strand att välja på..

  • fastforward

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 18:52

    Någon som kan spå lite vad det kommer att vara för segel som gäller imorgon i Fituna – jag vill inte åka ända dit och sedan inte kunna segla pga att jag har 5.8 som minst.

  • electric

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 19:07

    @fastforward 381133 wrote:

    Någon som kan spå lite vad det kommer att vara för segel som gäller imorgon i Fituna – jag vill inte åka ända dit och sedan inte kunna segla pga att jag har 5.8 som minst.

    Mindre än 5.8 lär inte behövas (fast man kan ju hoppas!). Idag körde de flesta mellan 7 och 8 kvm (själv hade jag dock 6.0 men kunde haft större) men det ska bli något mer vind i morgon.

  • jonasp

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 20:20

    @blåbussen 381122 wrote:

    vart i fituna surfar man ? jag hittar fituna på eniro men det finns en del strand att välja på..

    mitt för sydspetsen på granholmen, byt till flygfoto eller hybrid på eniro så ser du parkeringen.

  • maca

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 20:54

    @Electric 381135 wrote:

    Mindre än 5.8 lär inte behövas (fast man kan ju hoppas!). Idag körde de flesta mellan 7 och 8 kvm (själv hade jag dock 6.0 men kunde haft större) men det ska bli något mer vind i morgon.

    7-8 kvm i Fituna, så pass…då gjorde man helt rätt som stannade hemma vid Kallhällsbadet. Jag seglade med helt planriggad 6.3:a, för lat att rigga om. Hade vart bättre med 5.5 (väger 85 pannor dessutom). Blåste minst 10 m/s i medel, säkert en 12-13 i byarna. Man undrar hur det kommer sig…
    Formulaeliten hade riktigt tufft med 10-11 kvm, själv fattar jag inte hur de lyckades hålla sakerna kvar i vattnet -starkt jobbat grabbar. Käkar ni gröt till frukost lr?

    Har vart med om det förr, att det vid tidig säsong ibland blir ett himla tryck vid 2-3 tiden på görveln på s-sv grundvind. Måste vara något lokalt fenomen?!?

    /André

  • maca

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 20:57

    @Musmagneten 381110 wrote:

    Lutar väl åt “Tuna”. Kortare resa, bekvämare parkering, mer lättillgängligt. Icke att förglömma: mindre markvegetation att behöva ta hänsyn till…
    Ses imorrn MacA!

    Kommer förbi dig vid 9-tiden. Mr. Shorty på Lilla Essingen ska oxo me.
    Någon med koll på vattentemp i Fituna? Behöver man kasta me handskar och huva?

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 maj, 2007 vid 06:53

    @MacA 381160 wrote:

    Kommer förbi dig vid 9-tiden. Mr. Shorty på Lilla Essingen ska oxo me.
    Någon med koll på vattentemp i Fituna? Behöver man kasta me handskar och huva?

    Står här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48927

  • jps

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 10:23

    Ska alla till Fituna eller får man något sällskap om kan kör Baggen/Mjölkudden istället?

  • philippos

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 19:31

    Fituna bjöd på bra tryck i 5.9 och sol. Mycket folk såklart. Bifogar lite bilder från dagen. Mestadels på mig själv.

  • philippos

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 19:39

    mer pics

  • philippos

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 19:46

    å de sista

  • larry

    Medlem
    6 maj, 2007 vid 21:01

    Grymt Philippos. Du ägde!

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 maj, 2007 vid 10:30

    Fina bilder från en bra dag.
    / Lars

  • militaren

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 17:27

    Goa bilder. rocka på!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.