Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 06:39

    Blev det något igår? Fituna? Björkvk? Kapellskär?

  • pericson

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 07:30

    seglade överriggad 6.5 från 13 till 17, vi var två-tre på vattnet, var var ni andra??

    //trött idag

  • calle

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 08:12

    Seglade 5.9 vid Fituna i sol!
    Härligt!!
    / Calle

  • gurra1978

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 09:28

    Jag drar snart till Kapellskär. Blåser 7-9 där enligt Ålandskobb fyren. Verkar kunna funka idag.

  • gurra1978

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 09:50

    Rapport från //Tommy// i Kapellskär. Det går vita gäss överallt och sol.

  • boman

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 15:55

    Svar till:


    Jag drar snart till Kapellskär. Blåser 7-9 där enligt Ålandskobb fyren. Verkar kunna funka idag.

    [/ QUOTE ]

    Rapport tack! nu när har man jobbat hela helgen mad.gif

    ps.
    Ålandskobb fyren känner jag inte till va e det, något nytt confused.gif

  • gurra1978

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 18:36

    Det var snuskigt bra idag. Körde Hypersonic med 7,6 i den fina sjöbrisen. Det var sydligt med stadiga 8-11 m/s och sol utan ett enda moln. De höll sig över land som de ska.

    Det går åt rätt håll på speedsidan. Klockade 28,7 knop idag och jag seglade 35 nm = 6,5 mil.

    Angående fyren. Jag tycker mig höra detta: “Kapellskär, Ålandskobb, gust bla bla, min bla bla, direction bla bla” men jag kanske hör fel. Vad heter den egentligen?

  • boman

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 18:57

    Låter som en riktig härlig dag med mycket natur upplevelse i en underbar skärgård smile.gif Nästa gång så drar vi till Fyren eller varför inte till Till Norröra och hälsar på Farbror Melker.

    Tror att den lilla ön heter Kapellskäret, mitt på den ön finns en lite kyrkogård med bla, begravda ryssar sen 1700 talet

  • gurra1978

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 19:52

    Lite bilder från dagen. Moln över land men inga ute till havs är bra enligt Kapellskärgurun Boman.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00023.JPG[/img]
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00025.JPG[/img]
    Okänd seglare speedar.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00040.JPG[/img]
    Så nära men ändå inte. De sista knopen är svåra.
    [img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/Steffos/Bilder/040704/DSC00057.JPG[/img]

    Se Kapellskärs fina (klart underskattad jämfört med Fitunas) sjöbris in action.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2004 vid 21:43

    Fin bris på fituna idag också. 5,7 – 6,5 segel och sol såklart cool.gif

  • bopung

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 06:55

    Seglade 6.2 på Lisö (söder om Fituna) både lördag och söndag och är´slut i hela kroppen. Vindsurfarbrännan börjar också den att sakta jobba upp sig även om den på söndagen motverkades något av det sköna vädret gjorde det möjligt att åka med shorty. Bris=Bra smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 07:02

    Skitkul att veta dagen efter…det är ju nu surfnet skulle funka. Rapportera gärna in vinden lite snabbare…
    frown.gif

  • philippos

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 07:59

    Najs rulle cool.gif
    Tänte på det du sa om freestylesegling i lagunen. Där vore det coolt att filma lite. Gärna från båt.

  • maca

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 08:47

    Ajjjjjjdå…typiskt att man prioriterade Gotland Runt starten…det fick man surt erfara under seglingen till hemmahamnen. Blåste som f-n när brisen slog till 15-tiden.
    /André

  • musmagneten

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 10:49

    Kan vi inte lägga ner snacket om helgen nu!? Blicka framåt istället. Nån som sett nån fin prognos?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.