Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

  • gurra1978

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 11:50

    Man ska snacka om surfet man haft samtidigt som man kollar framåt. Det är ju roligare att kolla på folks bilder/filmer från deras surfdagar än läsa inlägg av typen “ahhhh, vad det ska blåsa bla bla bla”

    Här är en bra runda man kan segla i Kapellskär. Speed vid Plomman där det är lite plattvatten och bra tryck ute på fjärdarna. På Gräsköfjärden blåste det vågis och 5,3 förhållanden.
    GPS.jpg

  • mexi_

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:39

    Var ute med segelbåt (utan bräda) vid kudoxa, förstår att ni är nöjda…..
    Tänkte på när du seglade så långt, hur håller du reda på var du är, är det GPS-en?????

  • gurra1978

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:43

    Svar till:


    Tänkte på när du seglade så långt, hur håller du reda på var du är, är det GPS-en?????

    [/ QUOTE ]

    Det är bara att segla. Lite hittar man, ibland tar man bara ett riktmärke och kör dit, sen tar man nästa och kollar lite bakåt så har man hela tiden ett hum om var man är. Grund och sånt är lite knepigt när man får solen i ögonen men med 32 cm fena klarar man det mesta.

  • boman

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:46

    Kudoxa laugh.gif grymt fin ögrupp.

    ps. brädan ska alltid vara med i skärgården.

  • musmagneten

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:51

    Jag menar, vi som inte “hade tid” kanske blir lite lätt avundsjuka av att höra om “hur bra det var” hela tiden… Ja ja, sånt man får ta då man är Stor-Stockholms största toffel… wink.gif

  • boman

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 13:52

    Svar till:


    Skitkul att veta dagen efter…det är ju nu surfnet skulle funka. Rapportera gärna in vinden lite snabbare…
    frown.gif

    [/ QUOTE ]

    Just det “Tommy” du var ju där tidigt. http://www.surfnet.se tongue.gif wink.gif

    Vi vill ha ett SMS från dig nästa gång

  • mexi_

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 14:26

    Var inte surfnet nere nu under sommren???
    Jag vet att man alltid skall ha med sig bräda när man är nära vatten över huvud taget, för man kan ju ge sig på att det blåser när man inte har den med sig. Problemet var att det var min kompis båt och att vi skulle ha en trevlig helg med våra respektive…..(för dem innebär det väldigt lite surf….)…sen hade jag svårt att stuva undan grejjorna på hans båt. Kan säga att det rykte en hel del i (surf)bagetten……….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 14:58

    Jag är också en birken… Barntjofräs hela helgen…
    frown.gif

  • gurra1978

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 15:08

    Surfnet är inte nere. Man får inga SMS skickade till sin mobil men du kan fortfarande skicka in så syns det på steffos + att du får mail om du valt det.

  • watertouch

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 15:35

    Ah, va najs me lite karta över surfet. Vad är det för GPS du har?

  • gurra1978

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 16:01

    Garmin Etrex, den billigaste varianten. Funkar mycket bra. Det är kul att se hur man seglat.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 17:01

    Vad kostar en så’n ungefär? Skulle vara jäkligt kul att ha!
    Fäster du den i masten?

    Irie Man

  • sunkan_

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 17:03

    Lika bra att jag frågar något också, är det OziExplorer du kör eller finns det andra program som är bättre?

  • boman

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 17:07

    Båt har vi ju i klubben bara att använda för medlemmar.

    Jag måste passa på att göra lite mer reklam för klubben när tråden ändå är uppe smirk.gif

    Gurra gör helt rätt när han drar ut på lång segling. Men ser ju tydligt på hans färd spår att han inte seglat mycket utanför bryggan, på sydlig vind är det jäkligt studsigt med crab sjö. Men tar men sig ut en bit så för man vad men behöver, därför är det kanske Kapellskär ett ställe för lite rakare fenor och vassare kanter på brädorna för att kunna ta höjd och ta sig till ett bra ställe där sjön är bättre.
    Feestyle segling funkar riktigt bra på Osligt och sydväst. Brukar ge platt vatten vid bryggan och stora dyningar i farleden, med ren sidvind.

    Fan vi har allt där ute utom medlemmar vi är endast 20 st betalande i år!
    Finns det någon som vill gå med i klubben så gör det nu. Gärna folk som vill ta tag i klubbhuset, surfskolor, surfik, tävlingar eller vad som helst som gör att klubben och stället lever vidare. Just nu är det jäkligt dålig aktivitet från locala surfare.
    I klubbhuset finns det mesta som kök och övernattning, bräd förvaring.
    Barn riggar, och hifly skol riggar 4,7-5, 4kvm, våtdräkter, tyvärr dåligt med bra skol brädor men det kanske kommer. Wakeboard, båt, grill och en riktigt nice surfbar,
    Och det bästa!! snabb tillgång till den yttre skärgården.

    Kolla in våra taskigt uppdaterade hemsida.

    Är du intresserad kontakta SWE313 peter.R.johansson@volvo.com
    Eller mig på fredrik.boman@volvo.com

    Gurra! nu har du seglat Marö runt, nästa steg får bli Gräskö runt. Vem vet det kanske blir du som seglar Gotland runt nästa år shocked.gif

  • gurra1978

    Medlem
    5 juli, 2004 vid 17:09

    Jag har min utan något skydd i en liten ficka på vattenpacket på ryggen. Den kostar inte mycket ny, typ 2000kr. Datakabel ska man köpa för 1/3 av priset hos http://www.clover.se . Kartor är av typen *.rik sök med dc.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.