Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

  • Stockholm söndag

    Publicerad av robin på 9 april, 2005 vid 10:35

    Prognosen ser ju inte jätteljus ut, men 5-9 SV ska väl kunna ge en hyffsad premiär í alla fall. Någon som ska ut?

    /Robin

    robin svarade 19 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • donpedro

    Medlem
    9 april, 2005 vid 11:00

    japp jag ska nog ut iaf. Vet inte riktigt var ännu men det vore ju väldigt trevligt att inte va ensam. Fick min riktiga premiär igår på värtan prognosen sa 6-8 m/s men vid fyra kom brisen och bjöd på stundtals riktigt över riggad 6,5.

  • robin

    Medlem
    9 april, 2005 vid 11:12

    Vad sägs om Värtan imorgon också?

  • donpedro

    Medlem
    9 april, 2005 vid 12:02

    Kan kanske funka, dock kan man ju inte räkna med vind på värtan om prognosen säger SV 5-9 men det kan funka. Det säkraste skulle kanske vara att sticka ut till torö men det kanske e lite långat att köra på en så pass osäker prognos. Så vertan låter väl ganska så rimligt. Om det är SV så blir det vä till att kliva ut från viggan. Kan bli väldigt knepigt att ta sig ut från näsaäng om det vrider för mycket på SV.

  • robin

    Medlem
    9 april, 2005 vid 12:09

    Viggbyholm brukar funka, fast jag håller med om att det är osäkert. Görväln och Björkvik funkar ju också på SV. Torö skulle i och för sig vara trevligt… Käringviken är bra på SV, eller hur? Vill inte ge mig ut i vågorna årets första gång.

  • donpedro

    Medlem
    9 april, 2005 vid 13:46

    Kärringviken e klockren på SV bara det inte vrider för mycket på V. Görväln och björkvik har jag aldrig varit på så dom kan jag inte uttala mig om. Men vi får hålla ett skarpt öga på alla prognoser som finns så kanske vi kan höras senare mot kvällen om det blir Torö eller viggan. Vore ju inte så jätte kul att åka ända ut till Torö och bara få fis vindar å andra sidan ere mycket säkrare vindar där så säger dom 5 – 9 brukar det väl oftast blåsa MINST 5. Medans värtan kan va blank som en spegel. Men men vi checkar ut läget under eftermiddagen och kvällen så ser vi vad som händer.

  • lars_e

    Medlem
    9 april, 2005 vid 15:28

    Tja, jag tänker också försöka klara av premiären imorgon. Görveln är ok, men ofta byigt då det ligger i mälaren, men finns risk att det är is kvar där.
    Är det någon som kollat Görveln nyligen?
    Skriv gärna ett meddelande imorgon innan ni sticker ut.

  • robin

    Medlem
    9 april, 2005 vid 17:26

    Senaste prognosen från SMHI är kass. Tvivlar på att det blir något. Skriver imorgon bitti om jag sticker ut.

  • donpedro

    Medlem
    9 april, 2005 vid 19:33

    mm den såg inte allt för fröjdefull ut. Men jag tror att jag kommer dra ner till viggan runt lunch om det inte är helt dött. Hoppas på att det kommer en liten bris vid 3 tiden och innan dess kanske snurra lite segel, vi får se jag skriver innan jag drar. Håll alla tummar och tår för att det ska börja blåsa!

  • fjant

    Medlem
    9 april, 2005 vid 20:43

    Gjörveln ligger… Åker över stäketbroarna varje dag, och det ser ut att ligga över hela fjärden. Tyvärr… frown.gif

    /Fjant

  • lars_e

    Medlem
    10 april, 2005 vid 08:49

    Jag åker också till Viggan och kan iallafall testa våtdräkten om det är dåligt med vind. Är där vid lunch.

  • donpedro

    Medlem
    10 april, 2005 vid 08:52

    Fan va nice då ses vi, åker nog dit runt 13 eller 14 tror jag. SMHIs prognos ser ju lite bättre ut nu och medtanke på det väldigt soliga vädret kan nog brisen bjuda på några extra sekund meter!

  • gurra1978

    Medlem
    10 april, 2005 vid 11:57

    Hej

    Jag var precis ute på en löprunda som gick längs Värtans stränder. Det blåser just nu runt 5-7 m/s där och det är väl stora segel som gäller. Det var 2 st där som skulle gå ut på uddén vid Viggbyholm. Har man tur så kanske vinden ökar mot eftermiddag som utlovat, men det brukar vara tveksamt när man är inomskärs.

  • dude

    Medlem
    10 april, 2005 vid 17:26

    Jag var också ute på en mtb-runda vid stäket ut mot Baggen där det blåste fem-sex-sju m/s. Inte mycket att hänga i julgranden för mig med 5.8 som störst. Frågan är vad som händer med måndag, tisdag och ev onsdag? Erstaviken kan mycket väl fungera på måndag då det verkar bli västvind. Men jag hoppas på Torö Stenstrand i side-shore onsdag. Men det kommer jag nog aldrig få med tanke på hur prognoser skrivs ner när det kommer till kritan. Hoppas, hoppas…

  • johnm

    Medlem
    11 april, 2005 vid 05:58

    Rasta på Ekerö funkar ju fint på väst…

  • robin

    Medlem
    11 april, 2005 vid 07:33

    Jag kan ju rapportera från vattnet… Körde på Värtan en stund igår. Tidvis tillräckligt med drag i 7.5 och 125-liters (Väger 85 kg). Don Pedro planade litegrann med 6,5 och 88-liters bräda, han väger mindre än jag. Vi var fyra pers ute med segel mellan 6.5 och 9 skulle jag tro.

    Det var soligt och skönt och så länge man höll sig ovanför vattenytan kunde man tro att det var sommar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.