Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Tisdag nån ??

  • Stockholm Tisdag nån ??

    Publicerad av broderisak på 12 juli, 2010 vid 16:01

    Ser ut som det skulle kunna bli lite vind samt runt 25-30grader. Så det vore schysst att komma ut lite.. Jag vill se om det är fler som är kvar i stan eller om alla borta och man får surfa själv..
    -S-

    kinabalu svarade 13 år, 9 månader sedan 23 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 17:52

    Ser ut att bli ett gäng som kör från Österskär. Mixade brädtyper, men alla är lika glada för det.

  • docloop

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 18:14

    Drar nog ut till Björkvik med stora grejer och hoppas att det håller i sig något.

  • andreas-t

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 19:12

    Planerar att köra vid Näsaäng från ca kl. 14.

  • vindsokaren

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 19:17

    Ser ut som det blir Tyresö Surf club imorgon för mej och några klubbmedlemmar till.

  • broderisak

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 19:18

    ja det skulle kanske funka. Jag kollar in igen i morgon sen bestämmer jag mig. Men kl14 skulle funka bra för mig med..

  • stoorfaen

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 19:41

    Cape-L skär för mig

  • maca

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 19:53

    Attans att det blir SO! Hade tänkt mig en fitunadag av klass… Klart.se-proggen “timme för timme” antydde tidigare S 8-16ms i fituna vid 14.

    Frågan är om brisen kan vrida runt det till ren syd?!?
    Någon som funderar på skanssundet?

    Hur ser det ut med att ha med familjen till skanssundet – sandstrand eller?

  • vartan

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 20:00

    Näsa äng kl 14 låter perfekt. Vi ses!
    http://kartor.eniro.se/query?what=map_adr&mop=aq&geo_area=näsaängsbadet&mapstate=;&mapcomp=;;;N%E4sa%E4ngsbadet;;;18352;DJURSHOLM;;;;;18.10493279;59.42553329;;;;T%C4BY;;0

  • kinabalu

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 20:43
    MacA;620693 wrote:
    Attans att det blir SO! Hade tänkt mig en fitunadag av klass… Klart.se-proggen “timme för timme” antydde tidigare S 8-16ms i fituna vid 14.

    Frågan är om brisen kan vrida runt det till ren syd?!?
    Någon som funderar på skanssundet?

    Hur ser det ut med att ha med familjen till skanssundet – sandstrand eller?

    Mac A, tror inte du blir så populär om du tar familjen till Skanssundet. Inte den charmigaste stranden där. Lite krångligt att köra där överhuvudtaget nuförtiden när dom satt räcke för “parkeringen” där nere. Nu måste man parkera uppe vid kanonen och bära ner grejerna för en brant steniug stig (=livsfarligt!)

    Det finns en strand precis innan Skanssundet som kallas Sandviken, som är helt ok för familjen. Har Cafeteria mm. Skulle gissa att det är rätt mycket folk där bara. Det kommer att läa lite där vid SO, så ha inte för små grejer och det är långt att bära (så ta inte för stora grejer, haha!).

    Kom just på ett annat alternativ som är mycket bättre för SO och passar om man har familj med. Det är stranden på Mörkösidan (vet inte vad den heter). Har kört där någon gång på SO och det är klockrent! Ligger väl i princip snett över Fituna. Kalasfin naturstrand! Tycker själv att den är mycket schystare än Sandviken, lite enklare, utan Cafeteria (tror jag… många är sedan jag var där). Dock en bit att bära även här, men de kan det vara värt.

  • kinabalu

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 21:28

    Här kommer en kartbild på “Sectret Spot” på Mörkö. Den finns faktiskt inte med på SpotGuide Kicks ass, så jag slänger upp en kartbild. Någon som vet vad stranden heter?

    Vad jag kommer ihåg var det riktigt bra här på sydost, men som sagt det var LÄNGE sedan (och man har väl en förmåga att försköna saker med åren… 🙂

  • kurtkomet

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 21:42

    SO – Nynäshamn, Strandvägen (ringvägen för locals) Jag riggar någon gång vid 12 nedanför gamla Strand restaurang och hänger där tills vinden fått upp tillräckligt med fart.

    /Mats

  • jocla

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 21:43

    Funderar också på björkvik imorgon om prognosen med sydost verkar stämma. Funkar det inte så får man väl bada utan våtdräkt (usch).

  • marden

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 22:06
    Kinabalu;620708 wrote:
    Här kommer en kartbild på “Sectret Spot” på Mörkö. Den finns faktiskt inte med på SpotGuide Kicks ass, så jag slänger upp en kartbild. Någon som vet vad stranden heter?

    Vad jag kommer ihåg var det riktigt bra här på sydost, men som sagt det var LÄNGE sedan (och man har väl en förmåga att försköna saker med åren… 🙂

    är det salsudds udden som den heter på http://kartor.eniro.se/m/peG7i du menar?
    går det att parkera/rigga i sandtaget som syns?
    någon som vet?
    och blir det någon vind?

  • broderisak

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 05:58

    Om jag kör så blir det Täby samt runt kl 14. Kanon för då kanske även barnen kan följa med då det är ett bra bad i närheten..

  • oscarlj

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 06:20

    Jag jobbar i Järfälla och tänkte dra till Lövsta vid 13-14, fler som ska dit?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Tisdag nån ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.