Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Tisdag nån ??

  • electric

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 10:01

    Den där kritiken mot Skanssundet förstår jag inte. Det är max 50 m att bära grejorna – och det finns en stig mot öster som inte alls är brant. F ö *måste* man ju inte bära allt på en gång. Ta brädan för sig och riggen för sig. No problems.

    Jag ska själv till Skanssundet nu; – alternativt Fituna om det råkar vara tillräckligt syd i vinden för att den ska gå in där.

    /Lars

  • blandsvamp

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 10:02

    Söder-om-söder rapporteras att det är tweksamt vid TWC.

    12.01 7.5 och 130l testas
    12.15 ingen planar, men det är varmt i vattnet!

  • andreas-t

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 11:07

    Fick kort rapport från Näsaäng att folk planar där nu iallafall. Åker dit strax.

  • oscarlj

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 11:16

    Strålande, jag drar till näsaäng nu.

  • blandsvamp

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 11:30

    Precis när jag gick i kom vinden. Planat med 7.2 en timme ungefär.

  • stoorfaen

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 19:34

    Jag fegade ur och trodde Cape-L skulle växa…men det gjorde det inte. Det verkade gå bra på väddö (svartklubbens vindar från viva idag), nån som var där?

  • maca

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 20:36

    Snurrig dag med en del bilåka för att få lite seglingsro i kroppen.
    Först satt hela familjen i björkvik ca kl 10.30-15 och det var inte ens värt att blöta ner grejjerna. Rasade in rapporter att det seglades 6 kvm i Näsbypark (av alla ställen?!?) Packade ihop och landade i Näsbypark ca 16 för 2,5h segling. Lite upp och ned, men sista timmen var det riktigt bra tryck i freestajl-kittet.

    Mot alla odds tycks det ha blåst mer inne i stan än ute i skärgårn.
    Hur var det i sandviken/skanssundet/fituna?

    På vägen från Björkvik “spottades” en surfare på baggen “Trädgårdsviken” som såg ut att ha det riktigt najs. Någon som vet vart man kan gå i där?

  • marden

    Medlem
    13 juli, 2010 vid 21:22
    Mården;620716 wrote:
    är det salsudds udden som den heter på http://kartor.eniro.se/m/peG7i du menar?
    går det att parkera/rigga i sandtaget som syns?
    någon som vet?
    och blir det någon vind?

    fituna bjöd på bra tryck i 8,4an mellan 12-16? blev överriggad och riggade ner medans det låg på stadiga +10m/s han sen en sväng med mindre grejer innan det minska igen och åkte hem vid 18 .

    surfade över till stranden på mörkö som vore en mycket bra spot fast tyvärr gick det inte att köra bil ner till sandtaget utan satt en bom en bit upp över vägen

  • kinabalu

    Medlem
    14 juli, 2010 vid 07:09
    Electric;620774 wrote:
    Den där kritiken mot Skanssundet förstår jag inte. Det är max 50 m att bära grejorna – och det finns en stig mot öster som inte alls är brant. F ö *måste* man ju inte bära allt på en gång. Ta brädan för sig och riggen för sig. No problems.

    Jag ska själv till Skanssundet nu; – alternativt Fituna om det råkar vara tillräckligt syd i vinden för att den ska gå in där.

    /Lars

    Jo du har rätt, det finns ju faktiskt en stig runt också. Man är väl bara bortskämd från den gamla goda tiden när man kunde stå med bilen i sanden precis vid vattnet 🙂 Men det här är verkligen inget charmigt ställe att ta familjen till!

    Åkte faktiskt förbi ”Sectret” på Mörkö igår för att konstatera samma sak som Mården redan konstaterat:

    1) Ja, det heter Salsudd
    2) Ja, det sitter en bomjäkel där! Skulle vara ett finfint spot på SO annars.

    Det finns parkeringar utanför för badgäster (avgift), men då blir det väldigt långt att bära. Kanske kunde vara ett alternativ som utflykt med familjen om dom vill ha en trevlig strand och man själv vill kunna komma ut en sväng. Men då ska man inte vara rädd för att bära… Tog ungefär samma tid att köra hit som att köra till Fituna, från Sthlm. (E4:an sväng av Järnaavfarten, mot Mörkö/Skanssundet)

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Tisdag nån ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.