Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholms favvoställe Fituna idag

  • Stockholms favvoställe Fituna idag

    Publicerad av nissex3m på 1 maj, 2009 vid 08:14

    Slår brisen in idag? NO grundvind, men ska vrida mot S.
    Vad säger Fituna-gurun Electric? :confused2:

    electric svarade 15 år sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • nissex3m

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 10:00

    Det é lugnt, ni kan svara efter ni kommit tillbaks från era 1;a majtåg…

  • electric

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 12:13
    NisseX3M;543806 wrote:
    Slår brisen in idag? NO grundvind, men ska vrida mot S.
    Vad säger Fituna-gurun Electric? :confused2:

    Jag kom just hem (nej, inte pga 1:majtåg) och försöker nu tolka läget. Obehagligt att försöka ge en prognos just idag med svag sydostlig grundvind, dvs chans men ändå inte säkert. Det är sjöbris här inne på Hallsfjärden nu kl 14, men dock svag än så länge. Just vid förhållanden som idag kan det bli bättre vind här inne än vid Fituna. Jag bedömer chansen till att Fituna funkar idag till 50 procent. Fegt, väl, men vad gör man? Hoppas nån som redan är därute kan rapportera. Är det nåt bör det ha dragit igång nu eller gör det inom kort.

    /Lars

  • getwet

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 05:40

    Idag är nog ett hetare tips….

  • electric

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 08:32
    getwet;543899 wrote:
    Idag är nog ett hetare tips….

    Jag instämmer, idag (lördag) är grundförutsättningarna för och därmed chansen till schysst sjöbris bättre än igår. T ex är det bättre riktning på grundvinden, dvs sydlig-sydvästlig. Men helt säker kan man inte vara.

    /Lars

  • robin

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 08:36
    Electric;543914 wrote:
    Jag instämmer, idag (lördag) är grundförutsättningarna för och därmed chansen till schysst sjöbris bättre än igår. T ex är det bättre riktning på grundvinden, dvs sydlig-sydvästlig. Men helt säker kan man inte vara.

    /Lars

    Hur bra kan brisen bli om man har tur? Får man segla 6.0:a eller måste man ha åtta kvadrat med siig?

  • dala-lama

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 08:47
    Robin;543915 wrote:
    Hur bra kan brisen bli om man har tur? Får man segla 6.0:a eller måste man ha åtta kvadrat med siig?

    En lika tråkig som bra regel som gäller överallt men särskillt på Fituna;
    Ta me allt……

  • sebbe87

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 09:45

    Är det någon som kan förklara sista biten från fituna till vattnet?

  • yaddle

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 11:14

    Antar att jag kanske är lite sent ute men här kommer en vägbeskrivning.
    Kör förbi/genom själva fituna gård. Strax efter kommer en liten grusväg till höger. Ta inte den utan nästa, något större, grusväg till höger. På denna grusväg ska du ta andra höger. Kolla på en karta och skriv ut innan du åker. Du ska till vårdberget kan man säga. Ett annat sätt är att lurpassa på andra vindsurfare vid fituna gård och följa efter.

  • electric

    Medlem
    2 maj, 2009 vid 17:01

    Rapport från lördagen: Jodå, det blev fin sjöbris. Att det var schysst vind framgår t ex av att Getwet “lyckades” köra av sin nyligen anskaffade 6000-kronorsbom, använd bara 6 ggr. Här förevisar han den, strategiskt placerad framför sin vindsurftraktor som hållit desto längre.

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholms favvoställe Fituna idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.