Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöd vindurfingen på Maui NU!

  • andersbq

    Medlem
    14 februari, 2008 vid 21:36

    För HELVETE SKICKA ETT E-MAIL TILL DOM J:VLA TOMTARNA I HONOLULU NU!😡

    OCH STÖD KAMPEN MED ATT VARA MED I DENNA FACEBOOK GRUPPEN “HOOKIPA 4 WINDSURFERS” http://www.facebook.com/group.php?gid=7798190852

  • mag

    Medlem
    15 februari, 2008 vid 22:26

    Jag mailade dem igår.
    /Magnus

  • oldschool

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 00:24

    A det var det jävligaste jag hört!!!! Första gången jag fick höra om det här tokiga förslaget. Mötet börjar just nu, så det är ju inte en chans att man hinner dit och lyssna/göra sig hörd. Man får verkligen hoppas att några andra i vindsurf klanen har lyckats ta sig dit. Det finns ju en antal ekonomiska krafter inom vindsurfingen här på Hawaii som verkligen borde göra sig hörda i det här läget.

    Ska bli mer än intressant att följa utvecklingen av det här lagförslaget.

    Det blir väl bara till att hålla tummarna och hoppas att man inte blir portad från Diamond Head i framtiden!!!!!

  • koa

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 06:06

    Det galna förslaget verkar ha fått för mycket motstånd av för många…bra tillsvidare…
    http://mauisurfreport.blogspot.com/

    Dom verkar ha jobbat lite i “in stealth mode” med detta för att stöta på så lite motstånd som möjligt innan det skulle beslutas….ingen tidning; mauinews.com, Honolulu advertiser, Star bullitin verkar ha något att rapportera varken före eller efter mötet…
    http://www.capitol.hawaii.gov/session2008/lists/getstatus2.asp?billno=SB2091

    :/

  • mag

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 16:52

    Det verkar vara en lite “vi gillar inte de rika vindurfande vita turisterna” & “rika condo-ägare och uthyrare vill vi slippa på North Shore” stämning. Ursprungshawaiianerna har mindre pengar=surfar och slipper helst alla v-surfare, Eurogeeks och Japaner, eller????

    En polare som var där i vintras menade att vissa han snackade med som bodde där hade märkt detta. Trist, speciellt eftersom vsurf som sagt har rätt starka ekonomiska intressen och tillför massvis med kosing till ön.
    “Vi och dom” stämning är aldrig bra, för någon part!
    Magnus

  • koa

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 18:39

    @Mag 445107 wrote:

    Det verkar vara en lite “vi gillar inte de rika vindurfande vita turisterna” & “rika condo-ägare och uthyrare vill vi slippa på North Shore” stämning. Ursprungshawaiianerna har mindre pengar=surfar och slipper helst alla v-surfare, Eurogeeks och Japaner, eller????

    En polare som var där i vintras menade att vissa han snackade med som bodde där hade märkt detta. Trist, speciellt eftersom vsurf som sagt har rätt starka ekonomiska intressen och tillför massvis med kosing till ön.
    “Vi och dom” stämning är aldrig bra, för någon part!
    Magnus

    Märkte inget av detta i våras, men det har ju alltid varit lite lokal känsla,
    och det förstår man efter kapten Cook “upptäckte” öarna (not) ; medans de som var där före fick lida svårt
    efter de vita männens ankomst…

    Som vanligt visa respekt; så visas respekt, men “Kook-Mayer-style”/ bad haoule” funkar nog dåligt som vanligt…

    /
    Calle N
    Maui romantiker som hoppas att “the Aloha Spirit” forfarande finns…

  • oldschool

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 20:20

    Enligt vad jag har hört (källor som var på mötet och verkar veta vad som ligger bakom) så är det en surfande advokat som har blivit förbannad på en kitare…”Hunter” (en riktigt jävla idiot…som t.o.m blivit ukastad från maui av kitarna och vindsurfarna), som envisas med att kita på Diamond Head bland surfare å vindsurfare trots att han vet att han inte ska vara där.

    Advokaten har använt sina kontakter och försökt få igen det här i klassisk stealth anda utan folkets kännedom.

    Det här handlar nog mer om att de rika vill få sin vilja igenom än att “ursprungsbefolkningen” försöker jaga bort rika turister.

    Nästa gång jag ser den idioten på Diamond Head så kör jag rätt över den jäveln!!!!!!!!!!!!!!

    A hui hou!

  • koa

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 21:11

    … skrämmande …

  • koa

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 21:21

    …skrämmande personer som borde ta varsin våg…

  • mag

    Medlem
    16 februari, 2008 vid 23:50

    Du kan väl kapa en lina eller två från mig!
    /Magnus

  • koa

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 04:51
  • gifvars

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 06:50

    Done!

    -JG

  • irieman

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 10:47

    @gifvars 445462 wrote:

    Done!

    -JG

    Done!

    Irie Man

  • mats_o

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 20:52

    Har aldrig sett så lite windsurfare på Hookipa som i år – löjligt, trist, tragiskt, sjukt!!! Kanonförhållanden och inte en kotte ute, många väljer andra spots.

  • hanko

    Medlem
    18 februari, 2008 vid 21:41

    Det verkar ju hur sjukt som helst..! Har läst på lite under dagen och………sanslöst…(även om jag inte haft förmånen att surfa på Hawaii med omnejd)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöd vindurfingen på Maui NU!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.