Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoketråden!

  • Stoketråden!

    Publicerad av malibu på 11 juli, 2017 vid 14:29

    För oss som inte har några trasiga kroppar (för tillfället åtminstone) så kan vi ju passa på att gotta oss i vår tid på vattnet.

    Själva är jag sjukt nöjd med att äntligen ha fått ordning på gippen! Och mina hopp börjar bli ganska höga! Dessutom har jag börjat leka lite med vågridning och övar på att få till bottom turns.

    Nu får man lida sig igenom de här vindfria dagarna innan man får komma ut igen! (kanske redan imorgon med lite flyt!)

    malibu svarade 5 år, 8 månader sedan 15 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • robin

    Medlem
    11 juli, 2017 vid 19:41

    Bra där! Mera stoke!

  • raggarn

    Medlem
    11 juli, 2017 vid 19:47

    OK
    har själv knappt ännu ramlat ned från molnen man svävade på efter midsommarhelgen+måndagen…..
    ofattbar prick på vinden för en vindtörstande stockholmare…som fick hela förra hösten förstötd me nackproblem …..3dar med hur mycke vind som helst å stora vågor
    det ville bara inte sluta blåsa…..förrens på tisdan
    fattar fortfarande inte vilken tur man hade….åkt ned på progg förut men detta va sanslöst….
    mera sånt
    🙂

  • cosmosurfer

    Medlem
    11 juli, 2017 vid 20:16

    Jag hade semester i juni, den bästa semestern någonsin, surfat nästan varje dag. Helt utsliten! Skönt att ha semester från surfen och vila på jobbet nu.

  • martinc

    Medlem
    14 juli, 2017 vid 20:16

    På detta forum finns det gott om klipp på proffsen när de trixar. Här är ett klipp på när en noob har kul på vattnet i Habo Ljung igår.
    Det är ju kul att surfa även när gipparna inte sitter eller att man inte ser så graciös ut.
    Sakta blir man ju lite bättre (förhoppningsvis)

    https://youtu.be/0ETNK6BfzM0

  • malibu

    Medlem
    18 juli, 2017 vid 09:45

    Yes! Läjet levererade! Nu kan man få vila lite innan vinden är tillbaka. Får bli några kalla på Surf Saloon ikväll för att runda av de här grymma dagarna 🙂

  • sundheden

    Medlem
    18 juli, 2017 vid 11:14

    Nu är det för lugnt på jobbet och ingen vind i sikte så delar med mig av semesterns stora stoke.
    Jag fick 7 surfdagar av 9 möjliga vid St. George beach lagunen på Naxos.
    Allt har gått bra från dag 1, där dag 2 bjöd på överiggad 3.8 vind, 3.5 eller mindre hade nog passat bättre.

    Dag 7 så när eftermiddagsvinden bjöd på 1tim40min stadig 5.0 vind utan vila satte jag så till slut min första planings-gipp på styrbord!!!! Haha fy fan vilken känsla, det var inte _fullplaning_ men jag stannade aldrig och hade planing. Nästa gipp på styrbord lyckades jag igen… wow!
    Vilken STOKE! 😛 😀

    Utöver det så sätter jag nu gipparna åt båda hållen och men ibland är min svaga sida min starka sida.
    Jag gjorde under veckan mitt högsta hopp någonsin och satte personbästa fart på 26.68 knop med RRD FSW 96 och NP Combat 5.0.

    Attachment Image
    Attachment Image
  • malibu

    Medlem
    21 augusti, 2017 vid 10:19

    Gick från 90l till 75l i helgen, och fy satan så kul det var!! Så jävla skön känsla att ha en sån kvick liten sak under fötterna! STOKED! 🙂

  • hakuna

    Medlem
    21 augusti, 2017 vid 12:41

    Missade denna helgen men lever fortfarande på en dubbelsession häromveckan med Åsa yttre och sedan filmning i Björlanda.
    https://vimeo.com/228590860

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  hakuna.

  • dendrite

    Medlem
    21 augusti, 2017 vid 12:48

    Åkte själv på 75L bräda och 3.7 segel (första gången med så små prylar) i el Médano i förrgår och kan bara hålla med om att känslan är mkt häftig 🙂

    • Detta svar ändrades 6 år, 8 månader sedan av  dendrite.
  • pedersen

    Medlem
    21 augusti, 2017 vid 12:57

    Fy fasen vilken läcker film! 🙂

  • maran3282

    Medlem
    21 augusti, 2017 vid 13:53

    Hur har du filmat. Cool film.

    /Anders

  • hakuna

    Medlem
    22 augusti, 2017 vid 15:59

    Kompisen som har en drönare filmade. Den fick jobba rätt bra i byarna… 😀

  • mrquality

    Medlem
    22 augusti, 2017 vid 20:03

    @hakuna coolt video, bäst som har sett här på forum. Ditt sätt att surfa är också samma nivå som PWA 🙂

  • xhib

    Medlem
    22 augusti, 2017 vid 20:25

    Vet du möjligen vad det är för märke och modell på drönaren?
    Jag blev lite köpsugen när jag såg filmen.

  • sannum

    Medlem
    22 augusti, 2017 vid 22:52

    Kan det va nånting sådant här
    http://www.blocket.se/vi/74623652.htm

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoketråden!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.