Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöldrisk när man har prylar på taket?????

  • Stöldrisk när man har prylar på taket?????

    Publicerad av anonym-anvandare på 4 juli, 2002 vid 12:22

    Jag ska till Danmark på en liten surftripp i sommar i min folka. Jag undrar hur man gör med prylarna, jag har campinginredd buss så jag tänkte ha prylarna på taket. Hur är det med stölder och sånt? Är det stor risk att någon snor prylarna och i så fall hur skyddar man sig mot stölder?

    / Micke

    voodoo svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • joeithafish

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 13:13

    Köp vajer lås. Surra allt så jävligt att det tar minst en kvart att spänna av det, ta mycket inuti bilen, parkera på öppna ytor, skaffa en stor aggressiv hund som skäller så fort nån närmar sig bilen.

  • joeithafish

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 13:31

    ..och snacka med ett försäkringsbolag. Det fanns en diskussion förut där det snackades försäkring, kommer inte ihåg om det var stöldförsäkring eller mest när man själv hade sönder brädan, så sök på konfen.

  • ola-h

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 13:51

    En variant är att köra en skidbox för segel bommar, småplock och dräkter. En sådan går att låsa hjälpligt med ett par hänglås, iallafall om det är en stabil glasfiberbox.

    Brädorna kan du låsa med två vajrar som komplement till spännremmarna. Ännu bättre är faktiskt kedjor eftersom de både är svårare att nypa av och lättare att spänna. Låsdonen måste spännas så hårt att man inte kan dra ut brädorna, inte hårdare (risk för skador i brädorna). Det som återstår är masterna. 4m-master eller kortare kan gå in i en lång skidbox, annars är alternativet en speciallåda eller att ha dem inne i bussen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 14:49

    Har aldrig blivit bestulen på något när det legat på taket.
    Nämnas bör att mina saker alltid är nya och av det dyrare slaget.
    Har kört i hela Svärjä & Danmark i 13 års tid & aldrig haft lås.
    Har aldrig sett någon med lås heller!

  • voodoo

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 15:12

    Jag har heller ALDRIG (peppar,peppar) blivit av med ngt (också nyare grejer) trots att ALLT finns i min buss hela säsongen + att det ligger på gräsmattan vid parkeringen i V-berg när vi är där (även om vi åker bort en stund) Detta under ca 8 års tid..
    Jag tror att vi håller ögonen öppna åt varandra ganska bra och surfgrejer är nog inte ett särskilt hett byte för dom som behöver snabba pengar…
    Det som trots allt blir stulet är nog tyvärr stulet av ngn/några med samma intresse som inte kan skilja på sitt och andras och som skulle behöva en rejäl läxa!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöldrisk när man har prylar på taket?????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.