Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöldrisk på GC?

  • Stöldrisk på GC?

    Publicerad av anonym-anvandare på 27 februari, 2002 vid 16:42

    Jag bara undrar hur stor risken är, rent generellt, att bli av med prylar på GC? Kan man överhuvudtaget lämna något kvar på stranden när man är ute och seglar?

    portin svarade 22 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • larry

    Medlem
    27 februari, 2002 vid 17:52

    Skulle säga att den är ganska stor.

    Har varit där 3 ggr och det har alltid varit någon stöld. Tex rån under nattsuddet i Playa Ingles, Tjuvar i lägenheten i San Agustin, Stulna segel på stranden i Pozo mm.

    Tips!
    Lås in allt som du inte använder i bilen eller ha en fotograf som fotar dig när du seglar och vaktar grejjerna samtidigt.
    Lås in värdesaker i safety boxen.
    Ha bara med dig kontanter under nattsuddet.
    Ha försäkring.

    Hoppas jag inte har skrämt upp dig. Det är inte så farligt, men det är inte som i svedala.

    /L

  • judo-freddan

    Medlem
    27 februari, 2002 vid 19:57

    Hrm, skulle inte direkt rekommendera att ha grejer i bilen även om den är låst. De öppnar den på en sekund och hittar allt inklusive det du har gömt under golvmattan och reservhjulet. Tipset kommer ursprungligen från Cutre-Jonas på GC förra året och vi fick erfara att det stämde för två veckor sedan när vi glömde prylar i bilen. Inte kul.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 februari, 2002 vid 21:19

    Var ska man lägga prylarna då? Är det verkligen så jävligt att man behöver ha en strandvakt som hökar över ens prylar???

  • judo-freddan

    Medlem
    27 februari, 2002 vid 21:44

    Om du hyr bräda lämna prylarna hos bräduthyraren. Alternativ två är väl att inte ta med mer prylar än du kommer att använda. Alternativ tre: Offra en kycklingmacka på en mean-looking gatukorsning till hund så har du en garanterad prylvakt under resten av vistelsen (+ garanterade loppor i våtdräkten 😉

  • aerial-arnie

    Medlem
    28 februari, 2002 vid 08:32

    chansen att blir av med vindsurf grejer i pozo ur en bil är inte så stor. Lämna däremeot aldrig pengar, kamera, solglasögen etc etc i bilen. Dem är borta innan du vet av det, särkilld i maspalomas eller playa. När vi surfade i maspas då hadde jag alla mina grejer i en boardbag som jag sen lade längst ner på stranden. Ingen som rör den, alldeles för tung! Så kan du åkså göra i Pozo.

    Ska du surfa i las palmas ska bilen vara TOM, även ingen skräp påsar. Tyvärr är det så att man vänjer sig. Jag har inte blivit av med nåt på 4 veckor bara föratt jag lämnade INGET värdefullt i bilen. Det är nämligen det vad dem flesta badboys är ute efter.

    I pozo hadde jag ibland en större eller mindre segel (upp-rullat) en fena etc. på stranden under 2-3 stenar, ingen som brydde sig om det. Så det är inte så värst farligt.

  • portin

    Medlem
    28 februari, 2002 vid 13:28

    Men om man nu blir av med grejor där nere, hur gör man med försäkringsbolaget? Är det bara o ringa o säga att grejorna har blivit stulna? Och måste man ha nån speciell försäkring som täcker i utlandet oxå, eller funkar hemförsäkring med tillägg?
    /Killen som inte vet nått

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stöldrisk på GC?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.