Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoppa era sambos/fruar/män/osv.. Det här är julklappen ni vill ha!

  • adde

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 08:26

    Guy’s graphics eller nått sånt sålde för $96 tidigare, men de hade svårt att få fram kameror för leverans så det slutade med att jag beställde från tyskland istället.

  • pure

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 08:27

    @adde 395755 wrote:

    Jag gav 1231:- för min och då fick jag tom tysk manual!!!

    Funkar den bra? Har du nått klipp man kan få se?

  • big_jeppe

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 19:53

    Hoppsan, jag råkade visst impulsköpa (eller snarare beställa) en sån här inför surfsemestern vid garda-sjön. Därför har jag nu suttit och kollat ganska nogfullt på videoklipp på nätet. Kvaliten verkar ju inte fantastisk, men man kan inte bedöma detta genom att titta på youtube. Youtube har som bekant sjukt mycket data att lagra och komprimerar därför filmerna.
    http://www.guygraphics.com har en testfilm från kameran under sin hemsida. Samma klipp finns på youtube, fast med mycket sämre kvalitet. En testfilm från Oregon scientific finns också på deras hemsida och på youtube. Även där skiljer kvaliten. Det blir omöjligt att veta vad som är brister hos kameran (som säkert finns där) och vad som är brister i youtubes komprimeringsmetoder.

  • pure

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 20:44

    @big_jeppe 396478 wrote:

    Hoppsan, jag råkade visst impulsköpa (eller snarare beställa) en sån här inför surfsemestern vid garda-sjön. Därför har jag nu suttit och kollat ganska nogfullt på videoklipp på nätet. Kvaliten verkar ju inte fantastisk, men man kan inte bedöma detta genom att titta på youtube. Youtube har som bekant sjukt mycket data att lagra och komprimerar därför filmerna.
    http://www.guygraphics.com har en testfilm från kameran under sin hemsida. Samma klipp finns på youtube, fast med mycket sämre kvalitet. En testfilm från Oregon scientific finns också på deras hemsida och på youtube. Även där skiljer kvaliten. Det blir omöjligt att veta vad som är brister hos kameran (som säkert finns där) och vad som är brister i youtubes komprimeringsmetoder.

    Helt klart ok kvalitet i den sample filen som var på den sajten.. Det hade varit kul att se lite vindsurfings klipp med en sån kamera i bästa kvalitet.

  • adde

    Medlem
    11 juli, 2007 vid 20:51

    Glen, blev det nått visbart från Läjet eller??

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 juli, 2007 vid 09:53

    Enligt Oregonscientific i Sverige ska kameran också säljas på Mediamarkt och Euronics.
    Det är konstigt om inga andra surfbutiker än SP hänger på och köper in.

  • rooster

    Medlem
    12 juli, 2007 vid 11:27

    @Oregistrerad 396629 wrote:

    Enligt Oregonscientific i Sverige ska kameran också säljas på Mediamarkt och Euronics.
    Det är konstigt om inga andra surfbutiker än SP hänger på och köper in.

    Media Markt har med den i bilagan som kom som fold-in i dagens GP. 1490 glada bagare…

  • drakglenn

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 09:57

    Jag har ett gäng klipp från träslöv med S.. följt av mig i någon bakåt eller två :cool2:

    Sitter på slöband nu så jag får ladda upp vid ett senare tillfälle…

    //Glenn

  • pure

    Medlem
    16 juli, 2007 vid 10:03

    @Drakglenn 397553 wrote:

    Jag har ett gäng klipp från träslöv med S.. följt av mig i någon bakåt eller två :cool2:

    Sitter på slöband nu så jag får ladda upp vid ett senare tillfälle…

    //Glenn

    Det hade varit kanon.. bra o se om det är värt o skaffa en

  • poppo

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 09:03

    Grymt att Surfers Paradise håller i princip samma pris som Media Markt på den kameran! Gör ju valet lätt om man skulle få för sig att köpa en. Vore kul att se Drakglenns klipp för en bedömning.

  • s

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 12:22

    @poppo 398792 wrote:

    Grymt att Surfers Paradise håller i princip samma pris som Media Markt på den kameran! Gör ju valet lätt om man skulle få för sig att köpa en. Vore kul att se Drakglenns klipp för en bedömning.

    Där ser ni – Surfers är en riktig tyskbutik som pressar priserna lågt 😉

    Här finns en klipp från Glenns kamera. Det är på 61Mb. Jag har bara lagt upp det tillfälligt för att ni skall se. Det är helt oredigerat. Jag har kameran och Glenn seglar i förgrunden.

    Förbättringar här vore att jag hade en bättre hjälm, här lånade jag Glenns. Sedan skall man försöka ställa in kameran lite bättre. Man behöver inte se så mycket himmel, roligare att se vatten.
    Sen skakar det ju en del, inte så farligt som jag trodde dock.
    Och det är inte direkt vidvinkel, men det funkar.
    Bäst är väl att ta korta klipp in i en film. Det blir nog jobbigt att se på denna film för länge om det bara är hjälmkamera. Jämför med hjälmkamerascener i Traveling Sheiks.

    /Staffan

  • jester

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 12:38

    Jösses… Kite-snubben verkar ju ha kommit från ingenstans där??

    Frågan är om det inte blivit lite bättre bilder om kameran monterats på ett ställe som inte rör sig lika mycket som huvudet gör, typ på bommen eller så. Hade varit kul o testa att montera kameran i fören på en bräda under en speed-session. Förhoppningsvis hade man kanske kunnat få lite fartkänsla (under förutsättning att vattnet inte är för stökigt)

  • s

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 12:48

    @Jester 398880 wrote:

    Jösses… Kite-snubben verkar ju ha kommit från ingenstans där??

    Frågan är om det inte blivit lite bättre bilder om kameran monterats på ett ställe som inte rör sig lika mycket som huvudet gör, typ på bommen eller så. Hade varit kul o testa att montera kameran i fören på en bräda under en speed-session. Förhoppningsvis hade man kanske kunnat få lite fartkänsla (under förutsättning att vattnet inte är för stökigt)

    Det skakar nog minst på huvudet. Jag tror att bommen och brädan skakar mycket mer. Hjälmen kunde satt lite bättre men det påverkade nog inte för den var för liten och inte tvärt om.

    Kitearen var väldigt poppis den dagen…. NOT!

    /Staffan

  • jester

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 15:20

    Filmen på tysken upplevdes som mera stabil (vad gäller avsaknad av vibrationer, alltså), men så körde han ju free-ride på plattare vatten… Är faktiskt lite sugen på en sådan där kamera… Är ju lite dåligt med speedfilm, minst sagt. Och det beror nog mest på att det är så svårt att fånga spänningen från land. Hade varit kul o fånga den fartupplevelse man får i farter över 70 km/h…

  • bjornen

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 15:29

    @Jester 398880 wrote:

    Jösses… Kite-snubben verkar ju ha kommit från ingenstans där??

    Frågan är om det inte blivit lite bättre bilder om kameran monterats på ett ställe som inte rör sig lika mycket som huvudet gör, typ på bommen eller så. Hade varit kul o testa att montera kameran i fören på en bräda under en speed-session. Förhoppningsvis hade man kanske kunnat få lite fartkänsla (under förutsättning att vattnet inte är för stökigt)

    Montera den på fören vänd mot seglare, hur coolt som helst. Kan tänka mig att fartkänslan kan bli grym plus att man ser minen när det närmar sig 40 😀

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoppa era sambos/fruar/män/osv.. Det här är julklappen ni vill ha!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.