Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoppa era sambos/fruar/män/osv.. Det här är julklappen ni vill ha!

  • drakglenn

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 16:31

    Hua.. med på film utan att sett det själv…..:tongue:

    Jag lovar att slänga upp filmen i kväll även om jag ska sitta uppe hela natten, ska på fest först.

    (Edit: satt uppe på konfen vid 04.30 och startade en uppladdning som tydligen sket sig, i mitt lulliga tillstånd hade jag glömt döpa filmen:tongue: men nu ligger snutten uppe

    Jag har testat en hel del med att filma mig själv från brädan & rigg, men faktum är att vissa av vinklarna blev fantastisk bra! (De kommer i nästa snutt)

    Helt klart är dock att klippen från hjälmen blir bäst efter som kroppen tar upp de vibrationer och skakningar som uppstår, anledningen till att detta klipp skakar extra mycket är att kameran var monterad med det medföljande gummibandet (en tillfällig lösning på stranden så att säga).

    En väldigt enkel och kul kamera som har sina plus & minus.

    Ska man vara ärlig är det kvaliten på filmen som är den svaga länken, ett annat irriterande problem är att den stänger av sig då och då vilket gjorde att vi tappade Stafan & MCs första session…..
    Större vidvinkel hade varit önskvärt.

    Till det possetiva är att den är väldigt enlkel att använda, varken imma eller vatten på linsen är något problem vilket normalt är ett jäkla gissel, klarar upp till 2 GB SD minne vilker ger en timmes inspelningstid!!!)

    //Glenn

  • Knatte

    Gäst
    20 juli, 2007 vid 16:55

    @Jester 398880 wrote:

    Jösses… Kite-snubben verkar ju ha kommit från ingenstans där??

    Frågan är om det inte blivit lite bättre bilder om kameran monterats på ett ställe som inte rör sig lika mycket som huvudet gör, typ på bommen eller så. Hade varit kul o testa att montera kameran i fören på en bräda under en speed-session. Förhoppningsvis hade man kanske kunnat få lite fartkänsla (under förutsättning att vattnet inte är för stökigt)

    Huvudet är nog bästa stället för headcam. Men den som har kameran på huvudet MÅSTE vara lugn i sina rörelser och inte vara som normalt. Det måste vara lite pantomin över hela grejen. Annars blir det hopplöst skakigt att titta på..
    Har aldrig testat att montera headcamen på brädan ännu, då det finns rätt många problem…:blush: Jag seglar inte själv nu och det finns skapligt stor risk för kastfall och krossade DVD-kameror och headcam..:crazy: Sedan är det svårt att fästa någonting på brädan utan att göra åverkan väl ??
    På kajaken har jag byggt ett ställ, men ser det svårt att göra på en bräda, utan att riskera dyra reparationer på segel/bräda/kamera prylar :cool2:

  • jester

    Medlem
    20 juli, 2007 vid 18:22

    Hmmm… Brukar kunna undvika kastfall, men du kan hoppa upp o sätta dig på att jag skulle göra världens hittills grymmaste kastfall om jag skulle prova att montera kamera på brädan… 😀

  • Knatte

    Gäst
    20 juli, 2007 vid 19:03

    Det finns ju någon/några headcam filmer på min hemsida. “Knatteproduktion” Dessa är inte så skakiga, men då har piloterna haft order om att vara lugna/stilla också..:smile:

    Men visst är du som du säger.. Har man aldrig fått ett kastfall innan, så lär man få det när prylarna är monterade på brädan:crazy:

  • drakglenn

    Medlem
    21 juli, 2007 vid 10:08

    Så där ja, nu ligger den uppe…..:laugh:

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=16&linkid=285

    /Glenn

  • lars_k

    Medlem
    21 juli, 2007 vid 10:50

    Najs Glenn! Komprimerat hårt eller?
    Nu fick man ju lite inspiration att plocka fram sin hjälmkamera igen… Snart blir det 2 veckor i Klitten, ska väl räcka för ett litet filmprojekt… =)

  • drakglenn

    Medlem
    21 juli, 2007 vid 11:13
    Lars_K;399028 wrote:
    Najs Glenn! Komprimerat hårt eller?

    Hmm, tyvärr ser det ut som jag har straffat filmen med just detta, ska se vad jag kan göra….

    //Glenn

  • rille

    Medlem
    24 mars, 2008 vid 10:18

    Hej, sugen på en hjälmkamera.

    Har ni mer erfarenhet av den här ATC-2K nu? Finns det någon annan (lika eller bättre) hjälmkamera liknande den här? Någon som har koll?

    Mvh Rille

  • kingarne

    Medlem
    24 mars, 2008 vid 12:30

    Scanade av marknaden innan vi drog till Margarita i februari och kom fram till att “Gopro digital hero 3” var den som passade oss bäst. Liten/lätt 2gb minne, vattentät till 30m osv. Jag är fortfarande övertygad om att den slår ATC-2K som verkar riktigt usel i både bildkvalitet och videokvalitet(hackig/svajig video). När det gäller bildkvalitet är GoPro:n riktigt grym och tar stillbilder på 3Mpix, funker bra till t.ex dykning. Den har dock också problem med videouppdateringen. Med lite analys av videofilerna märker man att den droppar typ 2bilder/sek. Vi har upplyst GoPro om detta men inte fått något vettigt svar än, väntar spänt :). Ett annant problem är också batteritiden som är ganska usel.
    Men som sagt, står valet mellan ATC-2K och GoPro så är valet lätt.

    Angående placering av kameran var det ända som funkade för oss på huvudet, allt annat blev skräp!

    /Rickard

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stoppa era sambos/fruar/män/osv.. Det här är julklappen ni vill ha!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.