Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Stor Plywoodskiva

  • Stor Plywoodskiva

    Publicerad av erik_f på 15 maj, 2012 vid 17:32

    Hej,

    Är det någon som vet vart man hittar en bredare plywoodskiva än standard 120 cm?

    Jag skall bygga liggyta i en multivan och behöver ha en skiva för hela bredden (153 cm).

    I och för sig skall den bara vara 140 cm lång så en plywood som är av den bredden funkar ju också.

    /Erik

    fredrikla svarade 11 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • svenne

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 18:23

    Eller så lägger du två på tvärsen.

  • erik_f

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 19:42

    ..? Jag skall alltså låta skivan vila på inre hjulhus på varje sida, vilket blir 153 cm bredd. Och den skall vara ca 140 lång. Inga ben mot golvet alltså. Tips?

    /E

  • erik_f

    Medlem
    15 maj, 2012 vid 20:08

    Och hjulhusen som skivan skall vila på är soppas korta, o täcker inte hela längden så skivan behöver vara i ett stycke så som jag tänker

  • svenne

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 06:10

    Du kommer inte att hitta en skiva som är bredare. Om du lägger EN skiva på tvären så behöver du en skarvläpp 20 cm (dvs TVÅ skivor totalt), så vad är problemet med att använda två skivor?

  • sailortrash

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 06:55

    regla upp och höj golvet 45 mm till..sen skulle jag lappat med två lika stora skivor (tillsågade) jag har själv tänkt på att göra samma sak om jag dyker på ett lämpligt objekt. jag har aldrig sett en byggskiva bredare än 120 så det blir nog till att såga i vilket fall

  • erik_f

    Medlem
    16 maj, 2012 vid 09:54
    Svenne;688828 wrote:
    Du kommer inte att hitta en skiva som är bredare. Om du lägger EN skiva på tvären så behöver du en skarvläpp 20 cm (dvs TVÅ skivor totalt), så vad är problemet med att använda två skivor?

    Ville inte skarva för styvhetens skull eftersom jag inte har annat stöd underifrån än inre hjulhus, tänker att det blir svaj iden

  • freper

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 05:33

    Prova här : http://www.wbptrading.se/
    Mvh Fredrik

  • trimmarn

    Medlem
    18 maj, 2012 vid 07:09

    Lagg dubbla skivor med skarvarna omlott.

  • fredrikla

    Medlem
    21 maj, 2012 vid 11:23

    Kan tyvärr inte hjälpa till med vad du frågar efter, har aldrig sett bredare skivor. Även om du inte bett om det så tänkte jag tillföra några andra tankar, som du kanske redan tänkt. Kanske hjälper det någon :). Till att börja med kan det vara bra att känna på en plywood, tänker du dig 140 x 150 med 12mm plywood kommer det svaja rejält även utan skarv, speciellt om det ska lastas på den eller om det är en säng. Känns onödigt att gå upp i storlek och beställa specialmått när du kan förstärka snyggt med tex. en aluminiumprofil eller annan regel och skarva en skiva. En sak till, märkte när jag la 12mm plywood som golv i min buss att allt för stora bitar är ett helvete att få på plats, i vissa fall omöjligt. Ska den ligga högre upp än golvet blir det ännu mindre plats att få in den, kan det bli knepigt om den är formad exakt efter bussens bredd.

    Om du nu måste ha en skiva över hela tycker jag tipset ovan med dubbla skivor låter bra, dubbel 12mm plywood limmad med skarvarna förskjutna borde bli nog styvt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Stor Plywoodskiva

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.