Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stor vågbräda/Wave Freestyle

  • Stor vågbräda/Wave Freestyle

    Publicerad av hangloose på 2 oktober, 2004 vid 22:02

    Tjena,
    Skulle behöva lite råd för att köpa en större vågbräda. Jag är ungefär 2 m lång, och väger ca 105 pannor. Har seglat plattvatten sedan några år, men skulle nu vilja ge mig på en lite mindre bräda för att lära mig köra i vågor. Har kikat på en Mistral Shift -03 104 L/256/61,5 som jag kan få tag på ny för ca 4500 spänn, vilket jag tycker känns lagom prismässigt.

    Är det någon som har erfarenhet av denna bräda? Tittar jag på rätt brädstorlek?

    /Johan

    madviking svarade 19 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • madviking

    Medlem
    4 oktober, 2004 vid 19:18

    Köpte F2 Style 255 (99 liter, 60 cm bred) i våras och är helnöjd. Har letat efter större vågbräda då jag väger nästan 90 kg och surfar lite för sällan. Läste några tester i engelska Windsurf, Boards och tyska Surf där den fick bra betyg.

    Gipparna sitter bättre, går att slå på, planar relativt tidigt och tar okej med höjd. Det går att stå kvar i stropparna trots att det blir nästan stopp i vissa landningar. M a o så passar den bra i svenska onshore förhållanden.

    Kan vara något för fet i bakänden för lättare surfare, men väger du lite mer så är det rätt bräda. Den finns även i stl 260/109liter, vilket kan vara ett alternativ, lite beroende på vad för bräda du har i övrigt. Tittade även på Angulo Sumo 105, men tyckte att den var något för bred (64cm) som hårdvindsbräda.

    Mistral Shift är ganska smal i aktern vilket gör den mindre förlåtande, senare planing mm.

    Vill passa på att tacka för alla tips från DrMasse o andra som gjorde att jag hittade rätt bräda, Tack!


Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stor vågbräda/Wave Freestyle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.