Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stora brädor och segel för stora män?

  • Stora brädor och segel för stora män?

    Publicerad av tall-jonny på 29 mars, 2006 vid 14:36

    Hoppla,

    Vill köpa stora grejor som skall utöka mina få dagar på vattnet i Stockholm(Har bara vågurustning) – vad skall man köpa? Vill inte bara plana tidigt, kommer inte att kämpa ihäl mig om det om det blåser mindre än 6-7 ms.
    Funderar på brädor som F2 Hornet 145, Fanatic Shark Ltd 145 eller RRD Avantride 145 – någon som har testat dessa? Segel på 8,5- 9 kvm tror jag är lagom, någon som har något att berätta om NP V8, North Matchrace eller motsvarande? Skall kanske tillägga att undertecknad har mycket kropp, 205 cm och 100 kg som skall transporteras på vattnet… 😉

    surfsugen tvåbarnsfarsa

    tall-jonny svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • denrica

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 14:50

    Skulle nog satsa på nån storlek större ändå på drake. För det är väl kite du är ute efter. I så fall skulle jag skaffa en 12-14 m2. Gärna bowkite som har större vindregister.

    /DJ

  • tall-jonny

    Medlem
    29 mars, 2006 vid 14:54

    Tjenare,

    Hål i huvudet här borta…mitt första inlägg på konfen hamnade fel. Ledsen för det. Men helt ointressant är det ju inte med kite – tack för svar!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stora brädor och segel för stora män?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.