• carl-r

    Medlem
    15 september, 2008 vid 08:57

    Jag har ingen aning, men Dakines Cold Water mitts förtjänar en bump här.
    De enda förutom handskar med hål i som man inte får kramp av. (Tja om man inte drar åt hårt runt handleden förståss.)
    Allting med neopren i handflatan ger kramp i armarna är min erfarenhet.

  • nachoman

    Medlem
    16 september, 2008 vid 06:12

    Att tilläggas är ju att DaKine CWM läcker som såll i alla sömmar. Konstigt när det är en vintervante, eller hur? Men de är superbra handskar när man väl tätat alla sömmar med neopren 😉

  • carl-r

    Medlem
    16 september, 2008 vid 06:19

    Inte tänkt på det. De läckte mindre än mina NP med öppen handflata. 😀

  • gustavl

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:27

    Ingen som har någon info om Ascanvantarna? Isf så blir det ett inköp, så får jag väl säga vad som är bra eller anus med dom då:cool2:

  • carl-r

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:55

    Det kan man nästan gissa sig till, men skriv gärna. 🙂

  • perrapops

    Medlem
    16 september, 2008 vid 15:11

    Vad har du för storlek i vanliga handskar? Har du “normala” händer skulle jag satsa på ett par i storlek L. Väldigt varma och sköna handskar, vill du ha mer värme för vintersegling, satsta på Dakines vante. Dom är varma och greppvänliga.

  • gustavl

    Medlem
    16 september, 2008 vid 15:29
    Perrapops;500308 wrote:
    Vad har du för storlek i vanliga handskar? Har du “normala” händer skulle jag satsa på ett par i storlek L. Väldigt varma och sköna handskar, vill du ha mer värme för vintersegling, satsta på Dakines vante. Dom är varma och greppvänliga.

    Det blev ett par vantar i storlek L. Hörde att dom var lite kasst grepp i, men oxå att det var skapligt grepp i dom. (Får testa själv i praktiken känns det som). Börjar komma ner i botten på spargrisen nu efter nytt våtdräktsinköp så det fick bli dom trots allt. Jo dakines har ja hört ska vara goa. Det får bli nästa gång

    /GL

  • carl-r

    Medlem
    16 september, 2008 vid 15:49

    Om det var kassan som tröt så hade biltema liknande för 99 bagis. Fiskehandskar kallas de där. Men de är för tjocka så man får klippa bort handflatorna från dem för att slippa krampen.
    Annars är ju alternativet diskhandskar mycket kostnadseffektivt. Tar bort vindkylan och ger inte kramp pga för tjockt grepp.

  • gustavl

    Medlem
    16 september, 2008 vid 17:36
    Carl R;500320 wrote:
    Om det var kassan som tröt så hade biltema liknande för 99 bagis. Fiskehandskar kallas de där. Men de är för tjocka så man får klippa bort handflatorna från dem för att slippa krampen.
    Annars är ju alternativet diskhandskar mycket kostnadseffektivt. Tar bort vindkylan och ger inte kramp pga för tjockt grepp.

    Du hade provat dom eller?

  • perrapops

    Medlem
    16 september, 2008 vid 17:57

    Har provat både Ascans handske, och även när jag varit förbi biltema provat på deras handske. Dessa går inte att jämföra med varandra! Ascan handsken är bra.

  • carl-r

    Medlem
    16 september, 2008 vid 18:04

    Biltemas ja. Dom måste klippas för att funka. Aldeles för tjocka i greppet för att använda original. Jag hade dem med diskhandskar under men när jag provade np’s öppna vantar så har jag inte tittat åt dem. Sen köpte jag dakines till när det är ännu kallare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.