Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på andra Kite??

  • Storlek på andra Kite??

    Publicerad av x3m på 7 augusti, 2007 vid 17:46

    Har kört ett tag med endast en fuel 15m2.. Är nu på jakt efter en till fuel, om man bara ska satsa på två drakar vilken blir bästa komplimentet då?
    Om jag köper en 9a, blir det då en vindhastighet imellan drakarna där jag blir överriggad med 15 och under-riggad med nian?
    OM jag köper en 11, vilken blir då ungefärliga maxvinden jag kan köra i? (nybörjare på 70pannor)

    Frågan alltså: 11 eller 9???

    simoneburgess svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skanepaul

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 18:58

    Tja du! Svår fråga, hur är vinden där du bor? Vad tror du att du kommer behöva mest?

    Men mest logiskt är det nog med en 11, den kan du väl hålla till typ runt 9m/s.

  • zeke

    Medlem
    7 augusti, 2007 vid 19:34

    Min (06) 9 a blir bäst opartisk som man kan vara, 3 500 pix (5 linors).
    Hälsar
    Jens

  • neven

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 06:38

    Jag tycker nog att mer än 4m2 emellan kan vara lite mycket. Du kan ju alltid komplettera med en 7-8:a sen för de riktiga hårdvindsdagarna så täcker du inte ALLT surfbart.

  • magnush

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 07:10

    Jag har kört med Fuel 11+15 i ett par år. Tycker det funkar bra som kombination. Egentligen behövs dock en 7a med för stormiga dagar.

  • andi_j

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 08:15

    Och jag har tidigare kört 15 och 9 och aldrig haft några direkta problem, klart att du hinner bli bra riggad på en 15 m2 innan du kan börja köra med 9:an. Men visst har du ekonomin att köpa två drakar hade jag nog också rekommenderat det, jag har inte det, så därför får jag hålla i lite hårdare 🙂

  • simoneburgess

    Medlem
    8 augusti, 2007 vid 09:55

    Du ska inte köpa en nia om du är nybörjare. Blir för mycket glapp eller kämpigt. Och det kommer från en Partisk Källa, som OCKSÅ har en nia Fuel till salu. Satsa på elvan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på andra Kite??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.