Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Storlek på atan våtdojor

  • Storlek på atan våtdojor

    Publicerad av oscar på 16 mars, 2009 vid 13:14

    Konstiga intervaller på detta märke 42-43 alt 44-45. Jag brukar alltid köpa 43-44 i andra märken. Hur är dom i storleken, stora eller små?

    bananen svarade 15 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bicless

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 15:54

    Normala med kanske någon eventuell tendens till halv storlek liten, jag har 44-45 i atan och 43-44 i mina Ascan.

    Mvh
    Mattias

  • dr-masse

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 18:21

    @Oscar 535073 wrote:

    Konstiga intervaller på detta märke 42-43 alt 44-45. Jag brukar alltid köpa 43-44 i andra märken. Hur är dom i storleken, stora eller små?

    Hyggligt normala är mina, jag har 44-45 modellen. Provade 42-43 och övervägde den, eftersom man absolut inte vill ha för stora av en så smidig sko. Dock var det väl tajt för mig, som brukar ha 44-45 i vanliga skor.

    42-43 är nog rätt för dig, men klart bäst är ju att prova.

    Söker man “vanliga” storlekar skall tydligen NPs nya vara riktigt, riktigt bra men om jag inte missminner mig har du en liten allergi mot det märket som kan ställa till det. 😉

  • oscar

    Medlem
    16 mars, 2009 vid 18:25

    @dr Masse 535162 wrote:

    Söker man “vanliga” storlekar skall tydligen NPs nya vara riktigt, riktigt bra men om jag inte missminner mig har du en liten allergi mot det märket som kan ställa till det. 😉

    Mmmm det värsta är att mina fötter trivs så grymt bra i mina NP skor…men försöker att inte titta på fötterna så mkt och dra ner benen på våtdräkten så långt som möjligt. Kliar tyvärr lite på vristerna av min märkesklåda…:grin:

  • bananen

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 07:31

    Du kan gott välja en “tajt” storlek. Jag har storlek 45,5 på valiga skor och kör med Atan Mistral i storlek T4 (44-45). De sitter perfekt. Världens doja känns knappt att man har nåt på fötterna. Har kört med dom hela vintern och aldrig frusit, inte ens i snöstorm och nollgradigt vatten.

    Enda abret är att enkelneopren har en tendens att sitta hårdare i dakine contour stropparna, så att det är lite lurigt att sparka ur om man fem meter över vattnet ångrar sig. Men, ångra aldrig något heter det ju…

  • klint

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 09:10

    Håller med om att Atan i princip är de skönaste och varmaste skor du kan får tag på.

    Nu har jag inte båtar i klass med Bananen men till mina 44 fötter passar Atan’s storlek T3 perfekt.

  • bananen

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 10:57
    Klint;535547 wrote:
    Nu har jag inte båtar i klass med Bananen…

    Haha. Jag planar lätt barefoot. Twin-feet configuration. Atan rules!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Storlek på atan våtdojor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.