Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på drake

  • patrikol

    Medlem
    11 december, 2003 vid 08:31

    Börja med att skriva ut din vikt så kan du få mer realistiska värden.

  • melker

    Medlem
    11 december, 2003 vid 08:39

    Skillnaden är minimal. I lätta vindar får du jobba 15 lite i samma vind som du kan hålla 17 å köra, men å andra sidan så är 15 mer lättjobbad å skönare drake i sig enligt mitt tycke. 15 funkar 6 – 11 m/s ungefär lite beroende på hur tuff man är. Å jag vägar ca 73 kilo.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 december, 2003 vid 09:22

    ja just det glömde det
    ca 66 kg
    står i valet och kvalet vilken storlek jag ska ha, men tack Melker, och gärna mer synpunkter

  • melker

    Medlem
    11 december, 2003 vid 10:25

    66 kg = kör på 15 tycker jag om du inte har en 12 eller större redan. Då skulle jag köpt 17 eller större.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 december, 2003 vid 13:13

    Okey! men om man väger 38-40 Kg vad fungerar bäst då?
    Och hur stor bräda ska man börja med då? Tilläggas att personen ifråga är 1,47 lång. Någon på forumet som också är en lättviktare och har något bra tips?

    Fred.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 23:13

    Om jag som har en matchvikt på 90 kg vill kita, så måste det väl vara bra med en stor bräda och en stor kite.

    Har dock lyckats med konststycket att sinusköra min Naish 9.5 som en tok och lyckats ganska bra när andra kör med sina 15.5-halvor och uppåt…Parkera draken och mysa, nej jag måste köpa på mig något stort…

  • patrikol

    Medlem
    8 januari, 2004 vid 23:50

    Jag väger också 90 kg och det är bara att konstatera det funkar inte lika bra för oss, vi måste ha större kite än andra dessutom om vi snackar vindar under 7 m/s så behövs en större bräda, tyvärr

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på drake

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.