Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på Kite

Taggad: ,

  • Storlek på Kite

    Publicerad av sef-eriksson på 28 maj, 2011 vid 15:46

    Hej ni erfarna!

    Jag tänkte börja kita och tittar nu på olika begagnade på blocket men är osäker på vilken storlek som är lämplig. Är det enbart så enkelt att en större kite kräver mindre vind eller är det också mycket svårare med större kite. Min tanke är att kita på en sjö vid namn Orsasjön (hyfsad stor sjö) så det blåser ju inte lika mycket som vid kusterna så därför tänker jag mig att en stor kite är sjysst för att kunna vara ute mycket. Tänker jag fel?

    stebe svarade 12 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sef-eriksson

    Medlem
    28 maj, 2011 vid 17:08

    Äh, behöver inte svar längre. Hittade svaren på andra håll på forumet

  • lima-ko

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 17:45

    Storlek kite beror vad du väger, din färdighet, storlek på bräda och som du själv listat ut, hur mycket det blåser.

    Gör dig själv en tjänst och skippa Blocket, kolla köp & sälj här på Surfzone istället.

  • karl-petter

    Medlem
    4 juni, 2011 vid 22:59

    Smart o satsa på begagnat. Fast ännu bättre är att börja att satsa pengar på en kurs. På vissa ställen som kör kurser kan du även hyra utrustning och testa på vad som passar dig.

    Surfzone beg narknad är nog den största seriösa i Sverige men kan vara värt att spana på kitenation med tex. Även kite.no är värt att kolla in eller om man kan tyska ngr av sajterna där. Mkt lägre priser!

  • stebe

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 09:57

    Lite generella tips vid val av kite http://www.kitestoked.se/post/Att-valja-kite.aspx

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på Kite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.