Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på Kitevågisbräda?

  • Storlek på Kitevågisbräda?

    Publicerad av jaca på 18 juni, 2009 vid 08:13

    Jag är lite sugen på en vågis men undrar vilken storlek man ska välja?! Väger79kg och är 182cm lång. Antar att flera andra parametrar spelar roll. Kan någon berätta lite vad man ska tänka på innan man öppnar plånbokan. Är ganska ny men tycker mig ha bra koll på kitandet nu. Har vindsurfat i över 25 år tidigare och då gärna i vågor!

    sourra svarade 14 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 09:17

    Sikta in dig på nåt som är kring 6 fot. Eftersom vi behöver mycket vind för att få stora vågor här i landet är det vettigt att ha en bräda som är anpassad för det. Lycka till!

  • matsb

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 20:18
    jaca;553978 wrote:
    Jag är lite sugen på en vågis men undrar vilken storlek man ska välja?! Väger79kg och är 182cm lång. Antar att flera andra parametrar spelar roll. Kan någon berätta lite vad man ska tänka på innan man öppnar plånbokan. Är ganska ny men tycker mig ha bra koll på kitandet nu. Har vindsurfat i över 25 år tidigare och då gärna i vågor!

    Bara att shoppa loss nu när du krängt dina onödiga prylar…:wink:

    Min gula vågis är en 5,2 och startar tidigt, men kan stuntals vara liten – henriks Naish global wave är en 6.0……:tongue:

    Hoppas få testa den under midsommarhelgen….:cool2:

    mats

  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2009 vid 20:28

    Global 6’0″ är en jäkla fin planka! Får du läge på en sån är det inget att tveka på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Storlek på Kitevågisbräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.