Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Storlek på midjesele

  • Storlek på midjesele

    Publicerad av planing på 1 maj, 2008 vid 09:34

    Jag har en Pat Love Iron i storlek medium. Det är ju en kardborreknäppning, och när jag knäpper kardborren så sitter selen på bra. Känns som att den har rätt storlek.

    Problemet är när jag ska dra åt kroken. När jag drar åt kroken absolut max, så att jag får svårt att andas, så är det fortfarande ca 5 cm band kvar på varje sida mellan spännet och kroken. Det gör att kroken kan röra sig upp och ner en del. Det är t.ex. ganska vanligt att kroken fastnar ovanför det breda kardborrebandet. Ska det vara så, eller har jag en för liten storlek? Jag frågade flera gånger i butiken om jag skulle prova en annan storlek, men försäljaren sa att den satt perfekt. Gör den det? Ska man sträva efter att ha så kort mellan spänne och krok som möjligt?

    /Planing

    oscar svarade 16 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • oscar

    Medlem
    1 maj, 2008 vid 09:37

    Detta är normalt för midjeselar. Finns plattor att montera på kroken (ofta standard på kiteselar). De gör att kroken inte glider upp. 4605-340_SPREADERBOARD_BLACK_1064.jpg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Storlek på midjesele

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.