Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på nemesis ?

  • Storlek på nemesis ?

    Publicerad av ristarpen på 1 mars, 2010 vid 18:31

    Kollar på en best nemesis 10 à 2009 enlig best ska den ha ett vind rigister som är mellan 5.5-13.9 ms? Det låter lite för bra att den går att kita med så tidigt? Har tidigare haft en waroo 11 tidigare som fungerade bra som största Kite. Jag väger 75 kg klarar jag mig med en nemines 10 eller ska jag ha en 12 a?

    ristarpen svarade 14 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • skotten

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 01:03

    hey dude.. its a toughie.. and the thing is, although last summer was not bad for wind, normally its really shit.. so we all end up getting a bigger kite later in the year. The question is, do you really wanna do that? and go with that gut feeling.

    If you ride flatwater, maybe the bigger kite isnt such a bad idea, but if you are into waves a smaller faster kite might be more important (remember if there are waves, there is wind)

    All my experiences with the best kites are that they are pretty fast, so what you lack in size, you can make up in technique : )

    thats what I always tell myself hehe.. but there is proof… here is a photo of me alone on the water ripping with a 12 cult and I weigh a whole bunch more than most folks…

  • hbgkitare

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 07:58

    Fråga Nicco, han körde länge med sin Nemisis 10:a som största drake. Men jag tror ju inte att du har så kul i 5,5 ms, snarare 6-7. Annars så är ju en 10:a eller 11:a perfekt för din size och sedan komplettera med en 7:a. Jag kör själv på en Nemisis 12:a och en 9:a Waroo men jag väger också 86 Kg. Nemesis är jag himla nöjd med då den är snabb för att vara en 12:a.

  • ristarpen

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 09:40

    jag testar har en waroo 7a som minsta drake. tack för svaren..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storlek på nemesis ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.