Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storleksfråga?

  • Storleksfråga?

    Publicerad av anonym-anvandare på 5 januari, 2002 vid 21:02

    Hej
    Vissa av er verkar köra rejält stora storlekar! Själva kör jag med en 7.5 (hela ytan på kiten) i mellan 8-13 meter och sedan blir jag överriggad.. dvs man är tvungen att köra med kiten rejält ovanförsig vilket jag tycker är lite bökigt.
    Jag har en naish och wakeboard. Alla kommentarer är välkommna. (Väger 80kg)
    Kite rules.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 januari, 2002 vid 23:40

    Körde min gamla 7.0 Naish i som minst 10m/s, det var med två linor. Blev aldrig riktigt överriggad med den. var ute i 14-17 m/s, det gick fast var ganska våldsamt(wipikan som är nästan dubbelt så stor funkar bättre även i kuling!).

    Numera kör jag 8.4 Wipika (12 kvm) den har varit ute i toppar på 18 m/s inte för att det är att rekomendera(väger förresten 85kg). Tycker den funkar absolut bäst i 10-15 m/s. det är inga problem att hålla den i 15m/s jevligt bra trim system. Trillar inte “ur” lika lätt som en Naish* heller. Det gäller att ha lite(mycke) drake och mycke vind om man vill få lite höjd o häng i hoppen!

    Kör ochså wake(Liquid Force, Pickle Fork) samt korta lätta directionals.

    *modell 2001 dårå…

    Här nedan körde jag min Wipika Airblast 11.8 <16kvm>, det blåste mellan 8-12m/s , Habo Ljung Förresten. Plattvatten.
    DSCF0065.jpg

    /Hugo

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 januari, 2002 vid 10:45

    Ser att du anvander en pilot-harness fran wipika, eller? Hur ar den? Funderar pa att fixa mig en.
    /Peps

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storleksfråga?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.