Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Storm i Norrland!

  • Storm i Norrland!

    Publicerad av gustav1980 på 4 april, 2007 vid 21:01

    Någon norrlänning som kommer att trotsa snö, drivis och termometern som nätt och jämt tar sig ovanför noll?
    Man är ju iaf sugen att säsongsdebutera…

    Är det förresten någon norr om Gävle som varit ute i år?

    ove226 svarade 17 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ove226

    Medlem
    4 april, 2007 vid 21:15

    Jag kommer köra jag..Johan M är också i gävle så vi drar till rullsand på förmiddagen om vinden har vridit tillräckligt.

    rullsand ligger ju i.o.f inte i norrland men ändock.
    är det nån över våra bräd-grader (höhö) som kommer segla???

  • jakob_s

    Medlem
    5 april, 2007 vid 15:09

    Nope, men nu börjar det ta sig..
    Isen bröt och stack till finnland nu i natt !
    (själv noterat byvind på 32 ms)

    Lillis och lax är surfbart till nästa S =)

  • johan_m

    Medlem
    5 april, 2007 vid 22:51

    Rullsand var grymt, om det inte hade varit att man varit ringrostig då det var premiären för iår.
    Kom några rejäla stormbyar så de va lite mycke vind, men annars var runt 4.5-5.0 ganska lagom då det blåste lite mindre.
    synd bara att vågorna inte hunnit bygga riktigt.

  • frerok

    Medlem
    6 april, 2007 vid 15:31

    Stormen har bedarrat här uppe å då vågar man ut. Överriggad 4,7 helt platt och 32 knop på GPS:en.

  • crash_it

    Medlem
    6 april, 2007 vid 19:37

    Jag körde ett par timmar i Rullsand på förmiddagen i måndags, det var nordlig ca 15 m/s som gick ner till 5 vid lunch. Trodde jag skulle se dig där, Ove. Svårast var att komma nerför isvallarna i strandkanten, ca 2 meter höga och lodräta, fick promenera en bit för att komma iland sen.

    Sedan var jag ute i Stenö utanför Söderhamn på tisdagen, två vändor innan det la sig och på torsdagen, först med 5.4 på förmiddan och sedan några underbara (och emellanåt toköverriggade) timmar med 4.7 på eftermiddan.

    Inatt gick isen på hemmaspotet Florsjön så där tillbringade jag tre timmar idag med 5.4 i en jämn västan.

    Har inte frusit ännu, faktum är att man ligger i vattnet när man vilar, kyleffekten i vinden är värre. Det är därför alla på land tycker det verkar så förb. kallt. Det går bra att köra ner till +4 grader, är det sol kanske lite kallare.

    Christer

  • ove226

    Medlem
    10 april, 2007 vid 17:30

    jo jag hade varit där om jag varit hemma. men jag va i fjällen över påskj..nu är jag däremot hemma och kanske kanske kan rullsand funka imorrn. annars blir det finfreestyle på shittypoint.

  • gustav1980

    Medlem
    10 april, 2007 vid 18:21

    Körde Själv i Härnösand på långfredagen. Tre grader i skuggan och nåt liknande i vattnet men det går förvånsavärt bra med våtdräkt, huva, skor och handskar!
    Som överriggad får man ju jobba lite extra och det bidrar väl till att hålla uppe värmen.

  • johan_m

    Medlem
    10 april, 2007 vid 22:50

    Hade också varit och kört i Rullsand om jag inte varit i Riga, men är hemma i gävle nu jag oxå så de kanske blir surf imorrn.
    olle du kan väl dra iväg ett mess om/när du ger dig av och vart om du läser detta innan du åker dvs.

  • ove226

    Medlem
    11 april, 2007 vid 07:17

    nu ser det ju ut att bli shitty point..får se om vinden vrider mot nord..då är det ju inte omöjligt att rullsand kan gå av. men det är lugnt..jag sdrar iväg ett mess.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Storm i Norrland!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.