Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storm min stjärt

  • Storm min stjärt

    Publicerad av sourra på 27 oktober, 2006 vid 16:28

    På Chalmers är det tentaperiod nu och idag betade jag av min sista tenta för den här perioden vilket medför gott om fritid i några dagar för undertecknad och hans vänner. Dagen och stormen till ära pallrade vi oss ned till Aprikosviken efter lunch för att förhoppningsvis kunna köra en SW-sjua som jag nyligen köpt beggad. Det första vi ser när vi kommer ned är rullande vågor och två vindsurfare som tjoar euforiskt där de stod och riggade i blåsten. Detta bådar onekligen rätt gott – men nej.

    En stund senare träffar jag Jezaja som föreslår att vi skall rigga upp den beggade sjuan och köra lite vilket vi gör och vips blir himlen blå. Vinden dör fullständigt när han har kiten i luften varpå han måste springa baklänges för att drakskrället inte ska ramla rakt ned på en stolpe som står vid stranden. Inte ens en ultralätt fesen övningskite gick att hålla i luften. Storm my ass! Det här är något som Aftonbladet ljugit ihop för att sälja lösnummer. Ser jag ett till “EXTRA! ALLT OM STORMEN!”-löp så är det jag som skickar avföring i en jiffypåse till närmsta kvällstidningsredaktion.

    sourra svarade 17 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sourra

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 16:35

    …men det började bra i alla fall.

    [IMG]http://www.jah.se/kite/061027.JPG[/IMG]

  • wildguide

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 17:04

    Var i fjällen för två veckor sedan. Fick 34m/s på vindmätaren innan jag blåste omkull. Fanns ingen prognos eller artikel om det efteråt. Men om några renar blåser omkull så gör det inget. Värre när stadsbor inte har ström. Då plockar medierna fram alla gnällspikar som berättar om hur de håller på att dö när temperaturen går under 15 grader.
    Ut med människorna så fattar de bättre.
    Samma sak med SMHI, de är sämst på att göra prognoser. Jobbar hela vintrarna med att kolla flygväder för Heliski. Tror att SMHi hittills inte har prickat rätt en gång under vintern.
    Norrbaggarna har bättre koll. Precis som DMI.
    / Nä nu ska jag ut…kan ju inte sitta vid datorn.:cool2:

  • matte_c

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 17:12

    Jag är den första att skriva under på att SMHI är så jävla kassa på prognoser. Förra söndagen spådde man 9-13 ökande ute på torhamn i Blekinge. Vis av tidigare erfarenheter av vår stolta statliga vädertjänst tog jag med min 16kite ändå. när vi kom ut blåste det knappt så att ett kolapapper rörde sig på marken. till sist kom det lite vind, men inte mer än att man var ok riggad med 16 (då och då trillade drakarna ner när vinden helt enkelt försvann). Tycker de är så jävla kassa.

  • sourra

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 22:45

    Äsch då, inget ont om SMHI. Jag projicerar min ilska på kvällstidningarna. Det är bättre att de håller sig till “Stjärtchock”, “Nakenchock” och “Big Brother-Linda bla bla” istället för att ingjuta hopp i vindkåta och vilsna studenter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Storm min stjärt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.