Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Större speed-plankor

  • surfan

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 17:34

    lite volym tycker ja för att vara stor speed

  • jester

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 18:30

    Bättre än 65 liter iaf.. 🙂

  • tobhed

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 19:48

    36 cm bred i häcken, holy macarony

  • getwet

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 20:40

    Starboard har väl alltid varit villiga till att experimentera, gärna hej vilt också med både framgång och total flopp som resultat. Finns väl en o annan miss i deras produktprogram men också riktigt nice grejer. Var det här kommer att hamna känns väl lite löst, att kalla dessa mått för speed är väl en aning lögn, mer som hårdvindsslalom i mina ögon om jag har tumstocken på rätt sida, ni vet cm sidan………

    Jag har fortfarande inställningen att vikten på seglaren är inte problemet för att köra en speedplanka på 55-65 liter, det är tekniken och att VÅGA prova som är grejen.
    Övertygad om att alla med en någorlunda teknik kan köra en speedplanka på 60 liter redan vid kuling oavsett egen vikt.

  • benke-2

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 21:21

    Behövs nog för Dunki D på karpathos tex, förra året körde han 40-41,5 på tidtavlan med custom ca 58 bred i mellanvinden.
    Det var han inte i närheten av i år med 53 bred bräda.

  • jester

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 21:37

    Prylen är ju att gubbsen smäller på 7.8 på dom här lite större brädorna, och kör ruggigt fort! Helt enkelt schyssta GPS-plankor…

  • kinetic

    Medlem
    14 augusti, 2009 vid 21:59

    Äh….Ja va ju före Starboard me min stora “speed” planka, med andra ord: Inget nytt:grin:

  • getwet

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 03:15

    Även du Jester skulle kunna köra en speedplanka, bara du lär dig gippa först!:wink:

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Större speed-plankor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.