Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Störst rek. segel?

  • ola-h

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 16:59

    Jo, den som lever får väl se. Ian fortsätter väl köra och nästa gång det smäller lär han troligen ha bättre på fötterna när han beskriver vindstyrkan (hastigheten och utrustningsvalet kan väl knappast vara påhittat, eller). Han seglar väl inte direkt ensam på Sandy Point?

    När det gäller iS50 så beställde jag ingen, men hoppas kunna låna en någon gång. Jag råkar ha just ett speedsegel på 6.6kvadrat på väg (Hot Superspeed) och det vore kul att se om vågseglare som jag som inte seglat snabbåkningsprylar sedan 80-talet kan få den att funka.

  • getwet

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 18:06

    Självklart Ola så är inte farten och materialet påhittat, men det är lite förvånande att han inte har mer koll på vinden…..eller också har han en hjärnkoll som ingen annan av oss förstår.

    Hoppas innerligt att du kommer igång med speedprylarna och reggar in dig på GPS-speedsurfing, varför inte börja med F2 speed i TT nu i oktober?

  • imported_macts

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 18:44
    Jester wrote:
    Damn. Fick just reda på att mitt sällskap till holland backade… Blir inget holland för mig heller… *snyft*

    Jesper: Ser att Johan Hellberg (Hellboy på forumet?) är anmäld. Kanske du kan tigga lift där….

  • ola-h

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 19:27
    getwet wrote:
    Självklart Ola så är inte farten och materialet påhittat, men det är lite förvånande att han inte har mer koll på vinden…..eller också har han en hjärnkoll som ingen annan av oss förstår.

    Hoppas innerligt att du kommer igång med speedprylarna och reggar in dig på GPS-speedsurfing, varför inte börja med F2 speed i TT nu i oktober?

    Det vore kull att köra lite GPS, men det handlar också om tid och prioriteringar. Jag har dock inga direkta förhoppningar att köra snabbt. Dels har jag ingen träning och dessutom har jag aldrig varit direkt snabb av naturen. Däremot kan jag ju kommer över snabba prylar och det skulle vara kul att veta hur mycket prylarna gör, liksom.

    När det gäller Ian så vet jag inte mer om historien än det jag råkade läsa i en tråd på Starboardforumet. I och för sig vet jag att Starboard har jobbat med projektet i många år och att man hela tiden siktat mot att bygga en speedbräda som är “effektiv” (dvs inte skall behöva så extrema förhållande för att funka bra). Det _kan_ ju hända att Ian helt enkelt tränat på just att segla snabbt utan att vara toköverriggad och dessutom trimmat hela utrustingen(inklusive deignat bräda och fena) för just detta. Om ALLA andra bara tränar på att segla med maxtryck och trimmar för detta så är det inte konstigt om det blir skillnad. Igen: mitt resonemang är rent hypotetiskt och jag har ingen som helst koll i sakfrågan, men jag tycker det vore intressant om någon gick sin egen väg och det visade sig funka. Om jag inte är felunderättat finns det ju även i formula killar som kör väldigt ovanliga trim men ändå är snabba.

  • jester

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 19:44
    getwet wrote:
    Va tusan Jester, är du inte o surfar idag när det blåser för en gång skull.

    Kom precis hem… Långt ifrån bra förhållanden, men fick planat o köra i 30+ iaf. Men fick väl det inte varmare än 110 grader pga för dålig vind. Körde med sjögräsfena för första gången idag, och den funkade oväntat bra.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Störst rek. segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.