Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stort tack Patrik..

  • Stort tack Patrik..

    Publicerad av per_m på 18 september, 2010 vid 14:19

    Grymt att lämna Åsa vid vindvridet och köra en klant till sjukhusset, ett jätte tack Patrik och för att du plockade ihop grejorna….det ger många vågors förkörsrätt!!!

    Dina kompisars strumpa finns dock ej kvar den klippte dem liksom våtdräkten.

    Ses om några veckor!!
    /pm

    ola-h svarade 13 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • sannum

    Medlem
    18 september, 2010 vid 15:51

    nyfiket kanske men vad hände??

  • doc

    Medlem
    18 september, 2010 vid 19:43

    Hörde bara ryktesvägen av Sinker något om en trasig tumme? Hoppas kollegorna fixat ihop dig OK. PMa mig om du har några frågor.

    God bättring!

  • oaxen

    Medlem
    18 september, 2010 vid 20:05

    Det sved något litet, men inte bråkdelen av den smärta du fick känna på, Per.

    Hoppas tummen tillfrisknar snabbt.

    Dramat i korthet:
    Per och jag skulle ut och vänta på det kommande vindvridet. “Damerna först…” och Per klev ut med ett snett leende. Han hamnade lite fel i insteget, och jag fnissade ljudligt ska erkännas, fick grejerna helt fel och fick börja om. Satte sig ned och trycktes in av vågorna. Rätt var det är lämnar han grejerna i shore breaket och störtar upp på land. Fnisset ersätts av allvar. “Du måste köra mig till sjukhuset, ta hand om gerejerna tummen är paj!”
    Jag hastade ut i vattnet och fick upp Pers bräda och rigg i ett huj.
    Sprang upp till parkeringen dör Douglas och Magnus virade en ren(?) strumpa och tejpade hårt om tummen och den blodiga handen.
    Hopp in i bilen och iväg till sjukan i Kungsbacka.
    Senare på kvällen ringde Per och berättade att ortopeden hade sytt tillbaka toppen på tummen med inte mindre än tio stygn. Tumbenet var krossat.

    Per hade oturen att fastna med tummen mellan masten och en sten samtidigt som en våg tryckte på med full kraft.

    Krya på dig.

    När jag kom tillbaka var det ändå ingen vind kvar, nästan. : ) Åsa ger och Åsa tar…

  • christian

    Medlem
    18 september, 2010 vid 20:33

    Å fy, det där lät som om det gjorde ont

    Krya på dig Per

  • sinker

    Medlem
    18 september, 2010 vid 20:57

    Vi vill se X-RAY!!!
    /sinker

  • per_m

    Medlem
    19 september, 2010 vid 07:08

    Bilder kommer ska till sjukan på måndag, jobbar du då Doc?? Då får vi se vad som bli kvar…
    Ont, ganska men adrenalinet är fantastiskt. däremot förlite bedövning vid sårtvätt ajajaj.

    /p

  • douglas-l

    Medlem
    19 september, 2010 vid 07:53

    Hoppas det läker fort Per, det såg riktigt illa ut när du kom upp. Trodde du skämtade enda tills vi såg tummen, köttfärs aj som faan! Om de nu är någon tröst så ska du veta att strumpan var nytvättad 🙂
    //Douglas

  • per_m

    Medlem
    19 september, 2010 vid 10:31

    grymt omslag ni fick beröm de höll aldrig på att ta sig igenom…

  • ola-h

    Medlem
    19 september, 2010 vid 11:04

    Ouch. Läskigt. Tur att det inte var huvudet…
    Händelsen påminner mig också om varför man inte skall segla naken i Åsa.

    Krya på dig Per.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stort tack Patrik..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.