Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stränder vi måste hälsa på i sommar?

  • Stränder vi måste hälsa på i sommar?

    Publicerad av milkman på 31 maj, 2010 vid 19:59

    I juni har jag jag möjlighet att ta mig ut och hänga på några fler stränder än jag fixar vanligen och tänkte ta med mig surfbussen på några extra turer i veckorna. Ser fram emot det som fan, dels för att surfa nya stränder, dels för att träffa lite nya surfare och sen älskar jag ju att dema kiter också.

    Så nu är frågan. Vart ska jag styra mina demos. Vilka stränder måste jag hälsa på?

    Så här långt har jag kommit.

    Falkenberg måste jag fixa – Enda gången vi varit där var det våra “mer eller mindre” seriösa prao-elever som hjälpte oss ta ner kiterna till Falkenbergskitarnas öppna inbjudan. Det vore kul att få träffa er på riktigt.

    Varberg – Lejet är verkligen grymt. Ett måste! Måste!

    Båstad – Halmstad – Mynningen, Dalen är ju grymma spots. Skulle vara kul att träffa lite Halmstadsfolk också.

    Råå – Marcel bor nära, tror han har en öl hemma 🙂

    Habo – För att jag behöver veta att det faktiskt blåser mellan 4 och 19(25 i byarna) nång gång. Jag har aldrig sett det vara mer eller mindre vind än så så jag har aldrig surfat här. Sen har säkert Skotten en öl också. 🙂

    Lidköpings – Johan, Pär och Patrik säger det är grymt på udden vad den nu heter.

    Öland förstås

    Gotland Också självklar

    Östergötland då?

    Finns det fler ställen jag måste ta mig till. Kanske vill du testa på din lokala strand?
    PM.a om du vill vara hemlig (eller bjuda på öl :))

    hbgkitare svarade 13 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • spexz

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 20:15

    Åre strand är ju en hit! Ett måste för alla kitare:P

    Vi körde vår andra session idag sen isen släppte för 2 veckor sedan.. Det är grymt här:-)

  • kygen

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 20:30

    Sami, du kommer väl till Öland i år?

  • humeenils

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 21:03

    Ja öl har skotten iaf ! 😉

  • skotten

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 21:29

    hahahah BUSTED… Why not do the downwinder from BORRBY to SANDHAMMEREN in Österlen?? Sjuukt treviga folk over there and amazing beaches.

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • henkelu

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 21:32

    “Lidköpings – Johan, Pär och Patrik säger det är grymt på udden vad den nu heter.”

    Hejsan! Jag har kört där borta i lidköping nån gång. Har en kompis som har stuga nära vattnet på ett ställe. Träffade på 3 kitare där den gången. Kan d vara dom kanske.. 🙂 Bor dom där å kitar där en del eller?

    Ska dit i sommar nåt nämligen å pröva kiten jag köpt av dig Jens. 🙂

    Ha d gött!

  • cosmo

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 06:52

    Vacuum beach – Nyköping. Sveriges bästa spot på ostliga vindar och Sörmlands trevligaste och mest hängivna locals

  • oskarryden

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 08:14

    Falkenberg är bra, missa er förra gången! Har varit och jobbat på Gotland de senaste två månaderna!
    Är sugen på att testa C4.

    Dessutom har vi ett bryggeri i Falkenberg.. så öl ska nog få så det räcker och blir över 🙂

    Vamooooos!

  • hbgkitare

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 09:30

    En downwinder Höganäs-Helsingborg vid NV en solig dag med ca 10-13 ms. Vi korsar sundet och tar en öl i Danmark innan vi går i land på Viking strand i Helsingborg. Fina vågor utlovas och en underbar dag!

  • spexz

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 09:50
    Kygen;614817 wrote:
    Sami, du kommer väl till Öland i år?

    Det blir nog inge öland iår tyvärr:-( kommer sakna sandbergen men har åre sjön ialla fall:-)

  • sourra

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 16:47

    Revet, Holmsund

  • milkman

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 20:27
    Hbgkitare;614874 wrote:
    En downwinder Höganäs-Helsingborg vid NV en solig dag med ca 10-13 ms. Vi korsar sundet och tar en öl i Danmark innan vi går i land på Viking strand i Helsingborg. Fina vågor utlovas och en underbar dag!

    Shit.. Jag är på! Ska jag vänta på vinden, eller fixar ni den bara jag kommer? 🙂

    Falkenberg bryggeri, i like!
    Fan Sourra, du har rätt. Umeå och Piteo måste vi ju fixa också – liiite att göra nu…

    Var det allt? På Måndag börjar jag.

  • sourra

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 20:48

    Ne het Ume å Pite. Så ä ne. Iupfh.

  • milkman

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 21:14

    Jag är uppväxt i Boden. bara btw lixom.

  • hbgkitare

    Medlem
    2 juni, 2010 vid 08:56
    Milkman;614968 wrote:
    Shit.. Jag är på! Ska jag vänta på vinden, eller fixar ni den bara jag kommer? 🙂

    Falkenberg bryggeri, i like!
    Fan Sourra, du har rätt. Umeå och Piteo måste vi ju fixa också – liiite att göra nu…

    Var det allt? På Måndag börjar jag.

    Skall försöka påminna dig nån dag innan när jag ser att det är på G!!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stränder vi måste hälsa på i sommar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.