Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing streamlined bombeslag glider…

  • streamlined bombeslag glider…

    Publicerad av stoorfaen på 15 augusti, 2013 vid 19:50

    …på masten, är det någon haft samma problem? Jag undrar om det kan vara så att remmarna eller gummit börjar bli lite gammalt? Om någon har haft liknanade problem och hittat en lösning så vore det jäkligt gött att få höra! 🙂

    Vem säljer förresten streamlined bombeslag i sverige och kan ha reservdelar?

    jesper-b svarade 10 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gifvars

    Medlem
    16 augusti, 2013 vid 13:38

    @stoorfaen 714566 wrote:

    …på masten, är det någon haft samma problem? Jag undrar om det kan vara så att remmarna eller gummit börjar bli lite gammalt? Om någon har haft liknanade problem och hittat en lösning så vore det jäkligt gött att få höra! 🙂

    Vem säljer förresten streamlined bombeslag i sverige och kan ha reservdelar?

    Jag har varit med om något liknande men i mitt fall var det troligen så att en av rdm-masterna är aningens tunnare än den mast jag använder oftast.
    Min lösning var förstås att tajta till remmarna så spännet drar till ordentligt. ORDENTLIGT. 🙂

    För övrigt tycker jag just remmarna är den enda tveksamma konstruktionen på Streamlined-bommen eftersom det är ganska trickigt att finjustera.

    Vill minnas att 2xs.co.uk säljer Streamlined.

    -JG

  • jester

    Medlem
    16 augusti, 2013 vid 13:52

    För övrigt tycker jag just remmarna är den enda tveksamma konstruktionen på Streamlined-bommen eftersom det är ganska trickigt att finjustera.

    Ja, usch! Och man kan klämma sig rejält på dom! Var ju outstanding när man lyckats justera dom, men blev dumt om man använde bommen till olika master. Sålde den och skaffade Maui Sails frontbeslag istället. Liknande konstruktion fast i plast och riktig justering.

    Men OT: Eventuellt kan Surfers ha kvar någon reservdel till dom där… Dom sålde dom ju tidigare

  • stoorfaen

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 10:17

    Ajaj, det låter som att det kan bli knepigare än jag trodde att få tag på grejer asså… men tack för tipsen!

  • swe-496

    Medlem
    19 augusti, 2013 vid 10:40

    Kolla med segelmakare om de kan liknande typ av rem. Borde ju gå att fixa relativt enkelt själv. Jag gjorde iofs som jester och bytte till mauisails bombeslag.

  • jesper-b

    Medlem
    20 augusti, 2013 vid 11:47

    Har Streamlined på 2 av mina 3 Gulftech formulabommar. Har Mauisails på den 3e. Streamline är helt överlägset vad gäller att göra riggen styv och stum, men, och det är ett megastort men, det är otroligt bökigt att få tight och undvika glid, dessutom håller den lite tveksamt för formula, även om man har den senare modellen med lite kraftigare bultar och håller korrosionen borta med 5:56.

    Jag bytte till Mauisails på en av bommarna men blev besviken vad gäller styvhet. Inte alls dålig men inte i klass med Streamlined. Därför fortsatte jag pilla, svära och fixa vid varje riggning på mina lättvindsriggbommar. Tror jag var rätt ensam om det, de flesta bytte.

    Om det inte handlade om race och topplättvindsprestanda skulle jag dock bytt Streamlined beslaget mot Mauisails, Aeron eller vad 17 som helst.

    /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing streamlined bombeslag glider…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.