Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Stroppar
-
Stroppar
Publicerad av mav på 1 december, 2002 vid 14:05jag har kört med en mutant 5’2″ med org. stroppar en sommar och undrar om det finns bättre stroppar man kan sätta på brädan samt om man kan köpa ett handtag för mellan fotstropparna? har kollat lite på slingshotstropparna men vet inte om de kan sättas på brädan pga plattan….
“kitesurfers have more fun…”
Mav.
richi svarade 21 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
NsI? någon som har bilder? vad är anledningen till att dessa är “bästa-skiten”?
MvH
Erik
-
Tjena Maverick!
Här har du en bild och en länk till deras sida. NSI är känt för att ha grymt bra kvalitet och gedigna grejor så vitt jag vet. Tänkte själ köpa strapsen på bilden till min gamla bräda… men som vi båda vet så är ju den borta nu. Vi ses imorn…
/Olle
-
faaann glömde länken:
-
tack för infon, men får man på den på en mutant? hula-gummit kan man göra själv…. det är nog inget probl. har gummistrapps hemma, ser precis likadana ut. men är inte slingshot bättre? deras fotpad är formad efter foten vilket lär vara bättre än platt underlag…. eller? vilket som ser den bättre ut än naish org.
Ride on.
MAv
-
Skulle tro att man får på dem… men det är väl bara att skriva till NSI och fråga. Har ingen aning om vilka som är bäst mellan Slingshot och NSI… fast många proffs åkare kör ju på NSI grejor, och det säger ju en del tex. Adam Koch och John Doyle (från Slingshot…)
Dom lär ju ha några modellar man kan prova när vi är i Egypten..
Ciao/ Olle
-
Köp DaKine Contour stropparna! Kör själv en mutant 4´8 med , och tycker de är helsköna…
Gå in på Surfbutiken.nu och beställ två bakstroppar!
-
kan man reglera storleken och bredden på dakine stropparna? ser lite ut som om de inte går att ändra på….
Mav.
-
…men NSI själva rekommenderar de fasta stropparna.
-
jodå, det går bra! Du har en massa hål att välja på när du ska montera dem…
Logga in för att svara.