• Publicerad av jester på 30 maj, 2006 vid 09:18

    Häpp.

    Måste byta ut stropparna på min minsta bräda då de inte fungerar så bra. Behöver hjälp med vilka jag skall skaffa, och då även tips om var man får tag i dom. Kör med våtskor på fötterna året om.

    jester svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • oscar

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 09:23

    Jag tycker JPs stroppar är sköna, samma modell som F2s. Även RRDs stroppar är sköna men inte så slitstarka.

  • svenne

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 10:30

    Jag är supernöjd med mina Neil Pryde. Fråga Pugge vad han tycker om samma stroppar, sitter på hans gamla bräda.

  • faster

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 21:12
    Jester wrote:
    Häpp.

    Måste byta ut stropparna på min minsta bräda då de inte fungerar så bra. Behöver hjälp med vilka jag skall skaffa, och då även tips om var man får tag i dom. Kör med våtskor på fötterna året om.

    Da Kine Core Contour
    De bästa stropparna på marknaden, nu tillbaka i en ny färg (svart), men det är samma överlägsna konstruktion som tidigare.

    Pris från: 495:-

    Välj antal
    2 fram, 1 bak | Pris: 495:- 2 fram och 2 bak | Pris: 660:-

    http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=22&pid=196

    Har själv dessa och klart det skönaste jag har använt. En nackdel är när du ska justera dom, du måste lossa skruvarna i brädan.

  • jester

    Medlem
    30 maj, 2006 vid 21:36

    Bra med tips!

    faster: Kan man inte ens finjustera stropparna? Tyckte mig se en dragkedja på DaKine-stropparna jag såg på Haga.

  • swe876

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 07:42

    Starboards race stroppar är de överlägset bästa som jag någonsin har provat. Jag seglar alltid med skor så jag kan inte garantera barfotakomforten men gissningsvis är det tillräckligt mjuka. Dessa stroppar har jag aldrig fått kramp av vilket hänt med andra stroppar när jag har seglat länge på samma bog.

    Jag har inte provat DaKinevarianten någon längre stund men de verkar onekligen också ganska sköna.

    /Jona

  • jester

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 09:02

    Har nu beställt 4 st Da Kine Core Contour. Skall bli skönt att kunna få in fötterna i stropparna ordentligt… 😉

  • fredrik-ygge

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 09:41
    Jester wrote:
    Tyckte mig se en dragkedja på DaKine-stropparna jag såg på Haga.

    @Jester]Har nu beställt 4 st Da Kine Core Contour. Skall bli skönt att kunna få in fötterna i stropparna ordentligt… )[/QUOTE wrote:

    Var det dragkedja på dem? Alla jag haft med dragkedja har ärgat igen och pajat. Om det är dragkedja så kolla att den är i material som pallar över tiden, annars tror jag det blir problem efter några år. (Som om du skulle behålla någon utrustning så länge iofs 😉 )

  • jester

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 09:56

    Verkar inte finnas dragkedjor på dom. Utan enbart ändra storlek med att skruva om dom. Gäller o vara noggrann första gången mao… 😀

    Har haft dragkedjor i mina segel nu ett tag, och dom har inte ärgat igen… Är ju inte av metall…

  • faster

    Medlem
    31 maj, 2006 vid 21:45

    @Jester]Har nu beställt 4 st Da Kine Core Contour. Skall bli skönt att kunna få in fötterna i stropparna ordentligt… )[/QUOTE wrote:

    Du gjorde rätt val. Det finns inga dragkedjor, fördelen med Da Kine är att dom är formade efter en fot och ändrar aldrig formen. Lycka till och vi syns i Lomma. Full fart mot helgen som Fylking säger.

  • bjarke

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 08:20

    Hör gärna av deg ang. dessa stroppar när du har speedad med dom några gångar. Jag funderar på om dom skulle bli bra på formula’n ochså (alternativt SB NP’s racestraps, som ochså är tunna och lätta)?

  • jester

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 08:34

    Självklart!

  • jester

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 19:13
    Bjarke wrote:
    Hör gärna av deg ang. dessa stroppar när du har speedad med dom några gångar. Jag funderar på om dom skulle bli bra på formula’n ochså (alternativt SB NP’s racestraps, som ochså är tunna och lätta)?
    Har kört med stropparna ett par gånger nu. Mitt råd? Köp!!! Har aldrig kört skönare stroppar. Håller formen perfekt, och ger fint stöd. Suger dessutom inte åt sig så mycket vatten heller. Då dom inte töjer sig nämnvärt så är det inte så svårt att justera in dom heller. (min blev perfekta på första försöket)

    Handlas här:
    http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=22&pid=196

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.