Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stryka ut bulor i monofilmen???

  • Stryka ut bulor i monofilmen???

    Publicerad av anonym-anvandare på 15 oktober, 1999 vid 07:04

    Vad gör man om man får bulor i Monofilmen?
    Min ironiske och sarkastiske vän sa att han hade hört att man kunde fixa till detta med ett strykjärn.
    Kan man på något sätt fixa detta utan att byta ut rutan ifråga?

    tt svarade 24 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • p-a

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 13:00

    Det är nog kört.
    Var glad att det inte gick hål bara som i min 3.7:a i måndags två hål på första repan.
    Vilken tejp är bäst för att laga?

  • kenneth

    Medlem
    15 oktober, 1999 vid 20:38

    Hej.
    Hoppas du skämtar med stykningen. Man kan krypa det lite med en hårtork ej för nära. Men det är ju inget som påverkar något som vi märker. Visst ser det lite taskigt ut. Men det bevisar ju att du använder seglet. Vill du ha ett utan repor och bubblor(hängselen)låt det bara ligga på stranden.
    Det är som med bilar första bucklan känns. Sen skiter man i det
    Vad tror du jag kände när jag klöv en Z-1 första dagen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 1999 vid 10:41

    Achtungtejp (gul/svart-randig) tycker jag håller förvånansvärt bra. Mycket bättre än gaffatejp,
    märkligt nog, i och med att gaffatejp härdar. Jag har ett vågsegel lagat med achtungtejp och det har hållt hela säsongen. Har man tur så matchar också tejpen brädans eller seglets färger.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 1999 vid 09:12

    det går att anv. strykjärn på små bulor anv. ej strykjärnet direkt mot seglet utan lägg en fuktig handduk på seglet och stryk sedan på den !

  • tt

    Medlem
    17 oktober, 1999 vid 16:21

    Genomskinlig självhäftande film, som man har för att skydda böcker o dyl, håller bra och syns ej att du lagat

    TT

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stryka ut bulor i monofilmen???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.