Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing stuff in the water at your local spot.

  • gh0st

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 07:02

    Good thinking mate!
    That twisted metal lying close to the beach in Lundåkra is sharp as hell! Its like a knife.
    We should think about getting a flag up where it lies because I have seen riders very close to it since just about 25m west of the beach.

  • gogga

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 08:18

    om man nu är osäker så varför inte fråga någon på stranden innan man hoppar i?

  • gh0st

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 09:11

    Jodå, det gör vi det med, men det verkar som även många “erfarna” kitare inte känner till alla gömda faror.
    Sist vi var ute såg vi som sagt folk som var väldigt nära “kniven” i Lundåkra, och det var definitivt inte bara nybörjare.
    så kort sagt, jag ser inte vad du har emot en tråd som hjälper folk…

  • lina

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 09:30
    gh0st wrote:
    Jodå, det gör vi det med, men det verkar som även många “erfarna” kitare inte känner till alla gömda faror.
    Sist vi var ute såg vi som sagt folk som var väldigt nära “kniven” i Lundåkra, och det var definitivt inte bara nybörjare.
    så kort sagt, jag ser inte vad du har emot en tråd som hjälper folk…

    var finns det vassa saker i lundåkra? har inte hört ett ljud om d innan….

  • gogga

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 09:34

    det ska vara lite spänning i tillvaron, sen gillar jag inte att hjälpa folk heller. Det får mig att känna mig smutsig. sen måste man hem och duscha i 2 timmar och man känner sig ändå inte ren. usch och tvi för att hjälpa varandra

  • lina

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 09:37

    hahaha folk ute i landet tror skånepågar är otrevliga på riktigt, utanför den fina steffovärlden. men ni är mjukare än bambi

  • gh0st

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 09:52
    lina wrote:
    var finns det vassa saker i lundåkra? har inte hört ett ljud om d innan….
    Jodå, om du tittar ut mot vattnet ligger det metallskrot precis snett ut till höger om den “lilla högra stranden”, ca 20-25m ut i vattnet. Det är rakbladsvasst och det är såpass stort att det inte gick att få ut ur vattnet, ligger precis vid ytan med så det är lömskt som attans. Funderade på om man skulle sätta ut nån flagga eller nått, eller iallafall märka det på nått sätt.
  • lina

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 10:56
    gh0st wrote:
    lina wrote:
    var finns det vassa saker i lundåkra? har inte hört ett ljud om d innan….
    Jodå, om du tittar ut mot vattnet ligger det metallskrot precis snett ut till höger om den “lilla högra stranden”, ca 20-25m ut i vattnet. Det är rakbladsvasst och det är såpass stort att det inte gick att få ut ur vattnet, ligger precis vid ytan med så det är lömskt som attans. Funderade på om man skulle sätta ut nån flagga eller nått, eller iallafall märka det på nått sätt.

    d vore ju bra, ska hålla utkik nästa gång jag är där, tack för varningen

  • jacko

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 10:59

    Men vadå?

    för mig som aldrig kört i lundåkra, och har inga planer på det heller, vad tjänar denna tråden till?

    sätt den på Offtopic

  • gh0st

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 11:29

    Jacko, ledsen att behöva säga att världen kretsar inte bara runt näset även om det är riktigt nice där =)

  • sidpiraya

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 11:38
    jacko wrote:
    Men vadå?

    för mig som aldrig kört i lundåkra, och har inga planer på det heller, vad tjänar denna tråden till?

    sätt den på Offtopic

    He he 🙂

  • samhansson

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 13:46

    när man skall svara på ett inlägg (här jag skriver nu) men istället för musen 1,5cm uppåt kommer man till en gömd länk, klickar man på den kommer man till en sida.

    Nu undrar jag
    -Varför är den gömd?
    -Vem döljer länken? och i såfall varför?
    -Har det nått med skrotet på botten att göra?

  • gh0st

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 13:56
    SamHansson wrote:
    när man skall svara på ett inlägg (här jag skriver nu) men istället för musen 1,5cm uppåt kommer man till en gömd länk, klickar man på den kommer man till en sida.

    Nu undrar jag
    -Varför är den gömd?
    -Vem döljer länken? och i såfall varför?
    -Har det nått med skrotet på botten att göra?

    Hehehe, låter som taget ur ett Batman-avsnitt från 70-talet =)
    -Find out next week, same battime, same batchannel.

  • gh0st

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 14:00

    Förresten…
    Thread_hijack_live.jpg

  • gogga

    Medlem
    21 juni, 2006 vid 14:25
    SamHansson wrote:
    när man skall svara på ett inlägg (här jag skriver nu) men istället för musen 1,5cm uppåt kommer man till en gömd länk, klickar man på den kommer man till en sida.

    Nu undrar jag
    -Varför är den gömd?
    -Vem döljer länken? och i såfall varför?
    -Har det nått med skrotet på botten att göra?
    Jag har faktiskt också funderat på denna fråga…. Jag trodde det var magi första gången

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing stuff in the water at your local spot.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.