Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stulen bil med utrustning i!!!

  • Stulen bil med utrustning i!!!

    Publicerad av anna på 11 september, 2006 vid 15:37

    Min bil blev snodd igår natt med ALLA mina surfgrejer i. Om det är någon som ser den eller något av min utrustning, hör av er!!!
    Anna
    073-6370272

    En vit Toyota camry touring med regnr OBL 722.

    Starboard Flare 94, -06
    Starboard Evo 70, -06

    Severne blade 3.7 -05
    Severne blade 4.2 -06
    Severne S1 4.7, 5.3 -06
    Alla segel har mina segelnr påklistrade S-78.

    Powerx master, en 370 och två 400.
    Prolimit bom.
    våtdräkt o alla smågrejer.

    longboard o skateboard.

    styret svarade 17 år, 7 månader sedan 20 Medlemmar · 38 Svar
  • 38 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    11 september, 2006 vid 15:40

    F*k vad trist.

    Var hände det?

    Jag lämnar aldrig grejorna i bilen över natt, sån’t här händer för lätt annars…

  • johnjrambo

    Medlem
    11 september, 2006 vid 15:43

    Fan Anna, det var trist att höra! riktigt surt.
    Rambo o hans crew håller ett öga öppe för dig, hoppas för sucker´sena att dem inte syns till i gbg eller någon annanstans där dem trodde dem var säkra.

  • ola-h

    Medlem
    11 september, 2006 vid 15:45

    Fy faan vad surt. Livstids hängning i elektriska stolen på vatten och bröd är ett lindrigt straff för detta tilltag.

  • anna

    Medlem
    11 september, 2006 vid 16:01

    bilen stod parkerad ute på landet i Östra Grevie, två mil utanför Malmö. jag hade ingen annanstans att ha grejerna eftersom jag bor på ett internat. och det var verkligen allt eftersom jag hade packat den för wave classic och inte varit hemma på Öland sedan dess.

    men jag tror inte det var grejerna de var ute efter. det stod en bil som såg mystisk ut bredvid på parkeringen där min bil stått och när vi kollade upp regnr visade det sig att den var stulen. så de hade lämnat den och tagit min istället.
    förhoppningsvis lämnar de min bil med grejerna i någonstans snart också. hoppas hoppas hoppas. annars blir det jobbit, har inte ens en fena längre.

  • dr-masse

    Medlem
    11 september, 2006 vid 16:09

    Otroligt tråkigt, hoppas verkligen att grejorna kommer fram!!

  • pure

    Medlem
    11 september, 2006 vid 16:10

    Tråkigt att höra… hoppas att det löser sig på nått sätt. Har funderat på att lämna grejerna på taket till dan efter nån gång men detta bevisar ju att det inte är en sån bra ide. Tråkig värld vi lever i…. frågan är om försäkring kan lösa sånt här.

  • kelso

    Medlem
    11 september, 2006 vid 16:32

    Sjukt tråkigt Anna:( Lider med dig…

    Syns idioterna i GBG trakten så är dom körda.

  • localzero

    Medlem
    11 september, 2006 vid 18:28

    Anna, lägg ett foruminlägg på danska Riders (http://www.riders.dk). Man vet aldrig…
    /Jan

  • reef1

    Medlem
    11 september, 2006 vid 18:42

    Det där var ju ingen höjdare att råka ut för fyyy vad tråkigt. 🙁
    Ska hålla koll

  • ola_p

    Medlem
    11 september, 2006 vid 19:05

    Fyfan vad surt.
    ALLA surfprylarna borta gör ju knappast saken bättre.

    Hoppas du får tillbaka grejerna (och bilen).

  • soundwave

    Medlem
    11 september, 2006 vid 19:39

    Ska hålla utkik i Åmål 😉 oftast brukar väll idioter sälja sånna saker på typ blocket o skit? Kan juh dyka upp ngnstans, de borde ha svårt att värdera prylarna? Smöra för Tore! Hoppas att det löser sig

    /Hälsn. Kalle & Tommy

  • s66

    Medlem
    11 september, 2006 vid 19:47

    SKit me Anna, jag sköter runt om Blekinge området…får fälla ut dom krokar man har. Hjälper inte det får maffian sköta resten;)

    Ska verkligen göra allt jag kan och höra mig för…lider me dig!

    Mvh Andreas

  • kinetic

    Medlem
    11 september, 2006 vid 19:54

    Tråkit värre…Förmodligen “pundare” som tagit din bil utan en aning om vad det är som ligger i luckan…Bilen kan ju kvitta om de kör sönder känns det som (kanske värd 10000, medan surfprylarna kanske närmre 50000…), bara de låter grejerna ligga kvar i den o inte slänger ut “bråten”…
    Ett tips är att du tar kontakt med ditt försäkringsbolag o talar om att du fick bilen stulen under en “resa” o blev av med dina surfprylar, har du tur kan hemförsäkringen gå in o täcka…
    Ett “enkelt” sätt att hindra simpla biltjuvar är att montera en väl dold strömbrytare som tex bryter strömmen till tändningen, eller att man helt enkelt tar med sig tändkablen mellan spole o fördelare för vilken biltjuv går omkring med en sån i fickan:)….

  • reef1

    Medlem
    11 september, 2006 vid 20:36
    SoundWave wrote:
    Ska hålla utkik i Åmål 😉 oftast brukar väll idioter sälja sånna saker på typ blocket o skit? Kan juh dyka upp ngnstans, de borde ha svårt att värdera prylarna? Smöra för Tore! Hoppas att det löser sig

    /Hälsn. Kalle & Tommy

    Ja precis en polare till mig kör wakeboard på hög nivå deras trailer till båten blev stulen o det finns typ bara en sådan i sverige som bara passar till just deras båt o gissa var de hittade den?? Blocket givetvis..

  • Oregistrerad

    Gäst
    11 september, 2006 vid 20:50

    Om du inte redan kontaktat försäkringsbolaget så passa på att kolla upp innan vilken din “rätta” hemadress (=Mantalsskrivningsort?) är! Om det är Öland så är det lugnt vad gäller ersättning från försäkringsbolaget. Annars kan det bli svårt att få ut ersättning. Då får du försöka med någon vit lögn… Man får inget om man har saker i bilen när bilen är parkerad hemma… (Hade själv en helt otrolig tur för ett antal år sedan. Kom hem sent en kväll från surfresa och orkade inte lasta av bilen. Några pundare gjorde inbrott i bilen under natten och försökte även stjäla bilen. Klantarna misslyckades dock med att få igång den, och lämnade bilen med sönderbrutna dörrar etc… men brädan fick ligga kvar på taket. Inga surfande tjuvar med andra ord!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stulen bil med utrustning i!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.