Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SUP eller Windsurfing 130 L + ?

Taggad: 

  • SUP eller Windsurfing 130 L + ?

    Publicerad av nissew på 30 november, 2011 vid 22:14

    Någon som har erfarenhet av Windsurfing SUP bräda typ RRD Wassup 10.

    Kanske något man ska köpa för familj och vänner samt att motionera på då det inte blåser med paddel eller lite lättvinds skoj?

    Eller ska man satsa på en stor windsurfing bräda istället, RRD 2011 Evolution 360 L? Borde funka med paddel också?

    Detta då det troligtvis inte kommer bli vågsurfing med en SUP ändå.

    Vad är de största skillnaderna?

    pipe69 svarade 12 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • nissew

    Medlem
    1 december, 2011 vid 20:39

    Tydligen inte så populärt ämne vilket kanske är ett svar i sig 🙂

  • ola-h

    Medlem
    2 december, 2011 vid 00:25

    Ring och kolla med Surfers. De har brädorna i fråga och har testat dem själva. Tydligen är Wassup rätt kul att segla och planar på väldigt bra. Och den är säkert BETYDLIGT enklare och effektivare att paddla. Så vill man göra båda kanske den ändå är intressantare. Men som sagt, jag har inte testat, bara hört vad de som gjort det säger.

  • svenne

    Medlem
    2 december, 2011 vid 07:13

    Skulle jag välja mellan en SUP och en stor vindsurfingbräda så blir det SUP:en alla gånger! 🙂

  • nissew

    Medlem
    2 december, 2011 vid 08:12

    Tack för svar. Ifall en SUP inte är helt värdelös att vindsurfa på så är det ju helt klart intressant. Får helt enkelt snacka med dem på Surfers som testat.

  • canoya

    Medlem
    7 december, 2011 vid 10:34

    Att segla utan planing blir mycket roligare på en lång bräda än på en kort med samma volym, eftersom man inte upplever att den går trögt på samma sätt som den korta, utan har en mer smygande övergång till planing.

  • mangew

    Medlem
    8 december, 2011 vid 13:11

    Jag har en NahSkwell 7´8 Som är en seglingsbar SUP, samma koncept som AHD:s Sealion (samma designer och producent) men mer ämnad för vågor än Sealion. Jag är toppen nöjd, även barnen! Den funkar i vågor, med eller utan segel, även med eller utan paddel. Det är en rolig bräda som ger mer segling helt enkelt och jag är supernöjd.

    /Magnus

  • pipe69

    Medlem
    9 december, 2011 vid 08:23

    Och jag har en sådan (NahSkwell 7´8”) till salu!

    • Bräda plus boardbag 5000kr
    • Helcarbonpaddel med passande fodral 1500kr

    PM:a mig vid intresse så mailar jag bilder. Annons kommer nån gång framöver.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SUP eller Windsurfing 130 L + ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.