Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SUP paddel och fenor vars ?

  • SUP paddel och fenor vars ?

    Publicerad av jakob_s på 16 april, 2008 vid 13:21

    Vars köper man paddel och sidfenor ? (Starboard 12’6)

    mag svarade 16 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jakob_s

    Medlem
    16 april, 2008 vid 13:29

    Just det..En leach i rätt längd skulle ju också vara rätt nice att ha så man slipper se brädan surfa iland när man själv är 500 meter ut i det kalla vårvattnet.

  • oscar

    Medlem
    16 april, 2008 vid 13:34
  • Oregistrerad

    Gäst
    16 april, 2008 vid 13:52

    Jeg har en SB SUP 12″6 NY wood til nok.6.400.-

    Anders
    +47 9700 1212
    nor-12@online.no
    http://www.N12Racing.no

  • jesper_b

    Medlem
    16 april, 2008 vid 14:01

    Numera har ju både Onwater/Starboard, Fahlen/Naish och SP/Southpoint SUP-prylar här hemma i Sverige. SP har ju Dakine som gör grymma leachar (obs, ni ska ha den tjockaste) och fcs fenor. Enklast är väl att köpa från dem. Fille i Varberg har annars agenturen för FCS och gongsup i Sverige och kan vara ytterligare ett alternativ. Hans address tror jag finns under distributörer på gongsup.com.

    Nord har också lite surftillbehör, t ex leachar och fenor.

    Sen är det ju som med allt annat i prylväg att man kan vilja har just den paddeln, den fenan eller leachen, och då kanske man får vända sig till andra handlare. I synnerhet i fenväg finns ju onändligt att välja på. De vanliga 2+1 sid-bites fenorna som man ofta har på longboards kan vara lite små på en SUP, kan vara bättre att använda sidfenorna från en vanlig tri-fin/thruster uppsättning, typ FCS G3 eller något liknande. Ju större sidfenor, desto mindre mittfena är att rekommendera.

    Hett tips för alla SUP-intresserade är standupzone.com Där finns länkar till tillverkare av det mest som har med SUP att göra, dock är de flesta US-baserade, men det går ju att skicka därifrån också.

    Kör så det ryker!

    /Jesper

  • mag

    Medlem
    16 april, 2008 vid 18:59

    Tack för tips om länk Jesper.
    Nu väntar jag på första vågdagen att testa SUPen, har varit ute i solskenet och spegelblankt hav ett par gånger vilket iofs var rätt gött. Bra mycket Roligare än att promenera längs stranden och bättre träning. Och istället för att svära på vindens frånvaro fick jag ut det bästa av dagen. Bara jag och flyttfåglarna ute i värmen. 🙂
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SUP paddel och fenor vars ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.