Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SuperFreak reparationstejp – Nu i Sverige

  • SuperFreak reparationstejp – Nu i Sverige

    Publicerad av oaxen på 27 september, 2012 vid 18:28

    Var inne på nyöppnade sportbutiken XXL i Linköping.
    Det visade si att de hade den reparationstejp som Hot själva rekommenderar: Tear-Aid type A. 89 kr för en bit, ~7,5 x 25 cm, var väl lite styvt. Men, nu finns den i alla fall.

    kinetic svarade 11 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • robin

    Medlem
    27 september, 2012 vid 19:39

    Vilket sammanträffande, jag googlade tidigare idag på tejp som skulle kunna funka. Hoppas att den finn på xxl här också. Vet du om hot rekommenderar att man lägger tejpen på båda sidor eller kan det räcka med ena? 180 spänn för en tejplagning känns så där…

  • milkman

    Medlem
    27 september, 2012 vid 21:07
  • oaxen

    Medlem
    27 september, 2012 vid 21:08

    Jag har tidigare använt märkduk från segelmakare – funkar toppen det med. Jag lägger alltid en lapp på varje sida. Om revan är så stor att du behöver använda två på 7,5 x 25 cm ska det nog sys istället.
    Tejpbiten kan ju klippas till i önskad storlek.
    Tänk på att klippa runda hörn eller göra laglappen cirkulär – då sitter den bäst.

  • kinetic

    Medlem
    27 september, 2012 vid 21:16

    Märkduk is the shit…Har till o med förstärkningstejpat förliket på ett lagat segel med några lager märkduk då lagningen såg långt ifrån 100 ut (lagat av segelmakare i Varberg…)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SuperFreak reparationstejp – Nu i Sverige

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.