Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sura Dalarö-locals

  • Sura Dalarö-locals

    Publicerad av claes6 på 30 augusti, 2009 vid 18:32

    Igår när jag var i Askfatshamnen på Dalarö var det, som vanligt, fullt av surfare på parkeringen. Plötsligt kom en local körande, tutade och gapade. Jag råkade bli föremål för hans ilska som bestod i att vi inte får parkera på vändplan. Bad om ursäkt – vad ska man säga? – och innan han drog iväg påstod han att “det var flera från mitt kontor här förra helgen och lappade varenda biljävel!”

    Är det fler som hört klagomål från lokalbefolkningen över att vi parkerar på vändplan? Någon som kanske även fått en p-bot? Kan man göra något för att blidka localsen?

    claes6 svarade 14 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • g_l

    Medlem
    30 augusti, 2009 vid 18:41

    Oj vilken lättnad när jag öppnat tråden och fick läsa att det inte var surfande locals som var sura! Jag missförstod rubriken och tänkte “nej, säg inte att mentaliteten hos vissa vågsurfare på Hawaii nått oss w-surfare i Sverige”. Sura miner från kringboende är nog så illa, men sura surflocals vore faktiskt värre. Tack och lov har jag dock aldrig upplevt det senare! Låt oss fortsätta den sköna stämningen på våra surf-spots!

  • vindsokaren

    Medlem
    30 augusti, 2009 vid 18:42

    Har själv aldrig hört nåt,tycker att även om det står en del surfare där så fungerar den ändå som vändplan.

  • slim_jim

    Medlem
    30 augusti, 2009 vid 18:47

    Har sett lapplisor där två ggr de senaste fem åren…

  • gifvars

    Medlem
    30 augusti, 2009 vid 19:42

    Åh! Jag såg händelsen Claes. Just då kunde jag inte förstå vad han ville dig…
    Jag anser att det över lag var ett ansvarsfullt parkerande.
    Men vändplan? Det står blåa och vita P-skyltar längst in, vid sopcontainern, vilket område gäller de?
    Jajaaa… nästa gång han kommer ska jag ta en kurs i fickparkering och vändradie i min folkabuss med honom! 🙂

    -JG, för övrigt en trevlig dag med 6.0 och gästvänlig sjö.

  • wilund

    Medlem
    30 augusti, 2009 vid 20:32

    förra hösten fick jag p-bot på öde parkeringen vid badet, den e tydligen privat . fattar inte att de orkar gå och lappa på en i övrigt tom parkering en regnig blåsig oktoberdag .

    dock så var boten “bara” på typ 250.- så det får väl vara värt det om det är bra surf

  • slim_jim

    Medlem
    31 augusti, 2009 vid 08:15
    wilund;571666 wrote:
    förra hösten fick jag p-bot på öde parkeringen vid badet, den e tydligen privat . fattar inte att de orkar gå och lappa på en i övrigt tom parkering en regnig blåsig oktoberdag .

    dock så var boten “bara” på typ 250.- så det får väl vara värt det om det är bra surf

    Borta vid badet är det ett privat parkeringsbolag som lappar, dom brukar ju alltid va kåta på pengar, så där får man nog vara försiktig…

    Vid vändplan är det Haninge kommun har jag för mig…

  • claes6

    Medlem
    31 augusti, 2009 vid 08:41

    Skönt att det inte var värre. Var lite orolig över att vi skulle “bli av” med ett fantastiskt bra spot. Hade lite svårt att förstå hans ilska eftersom, precis som många påpekar, vändplanen funkar som vändplan även när vi står där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sura Dalarö-locals

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.