Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Surf ambulans säljes billigt

  • Surf ambulans säljes billigt

    Publicerad av anonym-anvandare på 10 juni, 2003 vid 13:42

    MB ambulans anno 1973 Veteranbil besiktning vartannat år säljes asbilligt vid snabb affär
    ej besiktigad men bör inte vara några större problem ,
    behöver lite omvårdnad , ny lycktinsats, justering av tändning för att bli perfekt. stort takräcke ,graffitilackad och dekaltrimmad
    Bilen står och väntar på dej här i Göteborg.
    Och priset …….2000sek snabbt innan jag ångrar mej .

    jonas 031-3223273

    wavesurfer77 svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juni, 2003 vid 20:01

    Hur är det med rost, bromsar, däck?
    Går den framåt som den är nu? När rullade den senast?
    vad drar den? bensin?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2003 vid 07:32

    Fräch i karossen (Norrlandsbil ) Bromsar ja funkar ,däck ja godkända , körde m den förra sommaren allt funkar man den behöver kanske lite omvårdninad för att bli tip top .
    230 bensin , har kört den från norrland varje sommar till Varberg innan ja flyttade ner , drog då ca litern full lastad i 90-100km/h .

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 juni, 2003 vid 13:18

    När besiktade du den senast?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juni, 2003 vid 10:56

    Ja du den har stått still i ett antal år i garage men jag tror senaste besikting var ….-95 , var på gång å besiktiga förra året men då åkte jag bort under sommaren.
    Jag ser dock inte några problem som skulle finnas vid besikting 🙂

    jonas

  • krale

    Medlem
    19 juni, 2003 vid 09:36

    Om du besiktar bilen och den blir godkänd så tar jag den för 2000:- + besiktningskostnaden
    calle
    0735-808882

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juni, 2003 vid 15:42

    Precis! det här med att det bli inga problem snacket litar jag inte på. Besikta bussen och maila mig så tar jag den för 3 papp.
    sverkpersson_01@hotmail.com
    mvh Sverker

  • pher

    Medlem
    21 juni, 2003 vid 16:48

    Kan du fixa lite bilder?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 06:54

    ehhh Ja det finns ju ärliga och oärliga människor …
    Med tanke på priset har jag inte någon som helst anledning att lura någon. Priset är lågt för att den …just de inte är besiktigad. som jag skrev i första inlägget finns det en del saker som bör åtgärdas,lyktinsats,+ lite justeringar av tändning och förgasare,problemet är att jag inte har tiden och fixa detta , med denna annonsen hoppas jag bara att någon kanske vill ta över ansvaret för en bra bil som har många sköna mil kvar, pengarna är inte speciellt intressant ,får ju 1700 om jag skrotar den 🙂
    Jag körde iaf bilen i höstas utan problem.
    Pher , maila mej så skickar jag bilder .
    Jonas.hjalten@volvo.com

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juni, 2003 vid 14:01

    Jonas Ambulans är ju den grymmaste och heligaste surfmobil som någonsin skådats i Apelviken. Hoppas nån ta över och håller den vid liv!! Den är grym!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juni, 2003 vid 07:29

    Tack du annonyme surfare som fäller ett sådant fantastiskt
    uttalande om min surf ikon !! Det är inte utan att man blir lite rörd och alla minnen rasar över en med en kraft som man bara kan känna en bra dag i breaken utanför Maui´s westcoast.
    Jag kan ju villigt erkänna att beslutet kan kännas både fel och idiotiskt men min förhoppning är att ikonen kan få leva vidare i ny regi !!
    Vi ses på vattnet !1

    Jonas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juni, 2003 vid 08:58

    Mahalo !!
    Till dej du anonyme surfare som skriver så fina saker om min surfmobil !
    Ja den har setts mer än en gång i viken ,det är inte utan att man börjar undra om det är rätt att sälja en sådan underbar cruiser men men jag hoppas att det är någon som kan ta hand om kärran som med all säkerhet har många roliga sommrar framför sig !
    Minnen från alla sommrar rasar nu över mig med en kraft som man nu bara kan känna i någon av de underbara breaken på Mauis westcoast….
    Nä nu blir man sentimetal oxå !!

    jonas

  • wavesurfer77

    Medlem
    17 juli, 2003 vid 20:12

    Helt rätt! Den Ambulansen är riktigt häfitg. Och har givigt mig idéer om hur jag skall bygga min egen, Ambulans förare Håkan
    Det var Bra surf nu förra veckan i Varberg inte sant Jonas =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Surf ambulans säljes billigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.